بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

سیگنال منفی در "بورس"

سیگنال منفی در
مدیر عامل شرکت آینده اندیشان ایرانیان گفت: سیاست گذاری های هلدینگ خلیج فارس در سایر شرکت ها و صنایع پتروشیمی و پالایشی نیز اثرگذار است و انتظار می‌رود یک مدیریت حرفه ای با تجربه فنی مجموعه را اداره کند تا ریل گذاری های صحیح در صنعت انجام شود.
کد خبر : ۲۵۳۰۴۴

سیگنال منفی در

به گزارش بورس نیوز، انتصاب علی عسگری به عنوان مدیرعامل هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس موجی از انتقادات در فضای مجازی به راه انداخت. منتقدان این انتصاب فقط فعالان بازار سرمایه نبودند و بسیاری از فعالان فضای مجازی به انتخاب افراد غیر متخصص در شرکت‌های بزرگ بازار سرمایه انتقاد کردند.

به نظر می‌رسد به لحاظ قانونی سازمان بورس و اوراق بهادار توانایی‌برکناری علی‌عسگری و سلب صلاحیت وی را دارند، اما اراده‌ای برای استفاده از این قدرت قانونی مشاهده نمی‌شود!

هومن عمیدی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری آینده اندیشان ایرانیان در گفت‌وگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: سازمان بورس و اوراق بهادار باید یک بار برای همیشه تکلیف خود را با موضوع صلاحیت حرفه‌ای مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره ناشران و نهاد‌های مالی فعال در بازار سرمایه روشن کند. تجربه حضور در سازمان صدا و سیما هیچ ارتباطی با مدیریت یک مجموعه بزرگ پتروشیمی ندارد.

سیگنال منفی در

وی اضافه کرد: همانطور که تایید صلاحیت مدیران بانک‌ها باید توسط بانک مرکزی صورت بگیرد، انتظار می‌رود با توجه به حساسیت مدیریت پتروشیمی‌ها به سبب دسترسی به منابع ارزی و... تایید صلاحیت مدیران عامل هلدینگ‌های بزرگ پتروشیمی هم توسط یک مجموعه و نهاد تخصصی بالا دستی از جمله وزارت نفت انجام شود و نهادی که تایید صلاحیت مدیران را انجام داده، در برابر اهلیت مدیران پاسخگو باشد. همچنین سازمان بورس و اوراق بهادار هم نسبت به مسئولیت خود در مورد احراز صلاحیت مدیران ناشران نظر خود را به صورت شفاف بیان کند.

این کارشناس بازارسرمایه اظهارکرد: در این صورت سهامداران می‌توانند امیدوار باشند که منافع آنان برای سازمان بورس و دیگر وزارتخانه‌های ذیربط کشور حائز اهمیت است.

عمیدی افزود: علاوه بر این در موضوع انتصاب علی عسگری به عنوان مدیرعامل هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ابهام دیگری هم وجود دارد و آن این است که چرا این انتصاب با چنین عجله صورت گرفت و اجازه ندادند مجمع فوق العاده این شرکت برگزار شده و مدیرعامل جدید توسط اعضای هیئت مدیره انتخاب گردد؟

وی تصریح کرد: حتی اگر به هر دلیلی مدیرعامل قبلی این شرکت برکنار شده بود، این امکان وجود داشت که با انتخاب یک سرپرست موقت، مدیریت شرکت را به سرپرست واگذار کرد تا در فرصت مناسب، مدیرعامل توسط اعضای هیئت مدیره و طبق روال قانونی انتخاب گردد! در شرایطی که انتظار می‌رود صنعت پتروشیمی ما بالاخص هلدینگ‌های بزرگ خلیج فارس، مدیران عامل قدرتمندی داشته باشند تا نسبت به منافع سهامداران در بودجه حساسیت نشان دهند، این انتصاب سیگنال خوبی به بازار سرمایه مخابره نکرد.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: تایید صلاحیت مدیران نهاد‌های مالی قانون برعهده سازمان بورس اوراق بهادار است و انتظار می‌رفت بعد از احراز صلاحیت ایشان توسط سازمان بورس و اوراق بهادار، مدیریت ایشان رسمی شود. اگر سازمان بورس و اوراق بهادار تایید صلاحیت علی‌عسگری را انجام داده، باید به صورت شفاف در این خصوص اطلاع رسانی شود و توضیح داده شود که اگر مجمع پیش روی شرکت هلدینگ خلیج فارس با موضوع انتخاب اعضای هیئت مدیره برگزار خواهد شد، چرا قبل از برگزاری مجمع مدیرعامل این شرکت منصوب گردید؟

امیدی در پایان گفت: سیاست گذاری‌های هلدینگ خلیج فارس در سایر شرکت‌ها و صنایع پتروشیمی و پالایشی نیز اثرگذار است و انتظار می‌رود یک مدیریت حرفه‌ای با تجربه فنی مجموعه را اداره کند تا ریل گذاری‌های صحیح در صنعت انجام شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
سنگ اندازی مجلس در بازار سرمایه
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

سنگ اندازی مجلس در بازار سرمایه

یک حقوقدان بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

"سازمان بورس" و توان سلب صلاحیت مدیرعامل "فارس"

اسیدپاشی نکنید؛
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد؛

اسیدپاشی نکنید؛ "بورس" یک برگ برنده دارد

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۱
بورس هم فقط خبر بد را پیشخور می‌کنه وخبر خوب را انگار نه انگار که خبر خوب اومده
داود
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹
درست میشه با تسبیح رضازاده و چند تا صلوات چرخ اقتصاد میچرخه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴
به والله مردم دیگه فقط مونده خودشون روبدن به قیمت پایین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷
تخصص نمیخواد کل مملکت را افراد غیر متخصص مدیریت میکنن وچون مملکت بسیار ثروتمندی داریم هر جور مدیری بیاد باز امورات میگذره
طاهری سرمور
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲
بادرود.قرارنیست مسئولین منافع خود رافدای منافع کشورومردم کنندوازاین گذشته بدوبستان که دیگراین حرفهاراندارد،عشقی رادادن بورس حالابه جایش علی عسگری رادادندپتروشیمی،ولی حیف شداین همه مدرک ساختندبرای علی عسگری،یک مدرکی هم برای صداوسیماوفرهنگی نساختندکه ریاست آنجارازیرسئوال نبرندهرچندمهم نیست وبه کسی مربوط نبست،اینجاحکومت جمهوری اسلامی است ملت قیم ووصی وکبیردارندوحق انتخاب صغیرندارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳
حالا میشه گفت قانون کیلویی چند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۷
تعهد بر تخصص ارجع هست
ناشناس
Canada
يکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۴
حال شرکتهای دیگر توسط مجمع هیت مدیره انتخاب شده اند
که این یکی شده پیراهن عثمان ،،،،سر علم کردید ،همه انتصابی هستند ،مجموعه فولاد ومیلی مس که ۹۰ همت در مدیر قبلی
لفت لیس شده ی شرکت مس که باپول سهامدار دارنداگه ی تیم فوتبال در سنگال هم ورشکست شه با امر نهی آقا بالا سرها تمکین میکنند ، اینها همچین افرادی میخان که مطیع
اوامر باشند،اما و اگر نکنند گور بابا سهامدار شرکت تولیداشتغال در دیگر مجموعه ها ۷۰درصد متولیان انتصابی توسط دولت در صورتی که تنها یک رای در مجمع دارد، این همان شتر گاو پلنگ که ازیکطرف فیس افاده خصوص واگذاری اصل ۴۴ میدهند از طرفی دیگر آبدارچی
شرکت با نظر آقایان جا بجا میشه ،،،،!!!!
سرالی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۱
انتصاب رییس محترم سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران توسط ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله خامنه ای انجام می شود واقای عسگری مورد تایید حضرت آقا هستند چه کسی اصلح تر وانقلابی تر از ایشان خبر دارید.
علی برکت الله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴
دوست عزیز آخه نمیدونی تو این کشور هیچی جای خودش نیست این آقای عسگری گناهی نداره دولت پستی براش نداشت بهش گفتن یه چند صباحی برو تو پتروشیمی تا بعد یه کاری برات پیدا کنم، والله دیگه کار من درآوردی وجود نداره که اینا ازش استفاده نکرده باشن