بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹
۵ ارز برتر برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۲
همان‌طور که در جریان هستید یکی از روش‌های کسب درآمد پرسود، سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال است و شما در ابتدا برای خرید ارز‌های دیجیتالص ملزم به ثبت نام در صرافی کوینکس هستید.
کد خبر : ۲۵۳۱۷۰

۵ ارز برتر برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۲

به گزارش بورس نیوز، همان‌طور که در جریان هستید یکی از روش‌های کسب درآمد پرسود، سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال است و شما در ابتدا برای خرید ارز‌های دیجیتالص ملزم به ثبت نام در صرافی کوینکس هستید.

اگر برای شما سؤال پیش‌آمده است ارز‌های برتر برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۲ کدام است در ادامه مقاله آن را بررسی می‌کنیم.

شاید شما بازار ارز دیجیتال را به اسم رمز ارز یا ارز‌های رمزنگاری‌شده و یا بیت کوین و اتریم که معروف‌ترین ارز این بازار است می‌شناسید؛ با توجه به شرایط بازار در سال ۲۰۲۱، این دو ارز به یک اندازه رشد کردند و به دنبال آن، آلت کوین‌های بسیاری برای اولین بار رشد چشم‌گیری داشتند.

سال ۲۰۲۲ ارز‌ها پتانسیل رشد بیشتری دارند، زیرا در سال ۲۰۲۱ یک ریزش جزئی داشت که نیاز به اصلاح دارد و اینکه ارز‌های نوظهور فراوانی وارد دنیای کریپتوکارنسی می‌شود که توجه سرمایه‌گذاران این بازار را به خود جلب می‌کند. در ادامه به‌صورت مختصر ارز‌های برتر را بررسی خواهیم کرد.

۱. بیت کوین

همان‌طور که در قبل گفتیم معروف‌ترین و محبوب‌ترین ارز بازار دیجیتال، بیت کوین با نماد اختصاریِ BTC است. این ارز پایه‌ای و اصلی در سال ۲۰۰۹ ایجادشده است و تأثیر بسزایی در روند بازار دارد که با افزایش یا کاهش قیمت آن، قیمت سایر ارز‌ها تغییر خواهد کرد.

سرمایه‌گذاران و معامله گران این بازار پس از دیدن رشد چشم‌گیر این ارز در سال‌های گذشته، آن را جزوه ده ارز برتر در سال ۲۰۲۲ می‌دانند.

رتبه برحسب ارزش بازار در زمان نگارش مقاله در سایت کوین مارکت کپ:
قیمت در ۱۶ ژانویه ۲۰۲۲: ۴۳,۲۳۱.۹۴ دلار

۲. اتریوم

با اطمینان می‌توان گفت ارز اتریوم نماد اختصاریِ ETH می‌تواند رتبه دوم از بین ۵ ارز برتر در سال ۲۰۲۲ باشد؛ این ارز غیرمتمرکز امکان ایجاد قرارداد‌های هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز را بدون هرگونه مشکل، کلاه‌برداری، کنترل یا دخالت شخص ثالث می‌دهد. درواقع هدف این ارز دیجیتال ایجاد مجموعه‌ای غیرمتمرکز از محصولات مالی است؛ یعنی هر فردی در جهان بدون در نظر گرفتن ملیت، قومیت و مذهب بتواند آزادانه به آن دسترسی داشته باشد. سرمایه‌گذاران بازار کریپتو امیدوارند ارز اتریوم بتواند جای پادشاه این بازار یعنی بیت کوین را بگیرید که این عملاً غیرممکن است. ولی اگر بخواهیم فقط به اعداد تکیه کنیم، اول شدن اتریوم اصلاً بعید نیست.

رتبه برحسب ارزش بازار در زمان نگارش مقاله در سایت کوین مارکت کپ:
قیمت در ۱۶ ژانویه ۲۰۲۲: ۳,۳۳۲.۷۶ دلار

۳. بایننس کوین

بایننس کوین توسط صرافی بایننس منتشر شد و با نماد اختصاریِ BNB نمایش داده می‌شود. این رمز ارز ابتدا روی سیستم بلاک چین اتریوم و با استاندارد ERC ۲۰ اجرا شد، اما هم‌اکنون بر روی بلاک چین اختصاصی خودش کار می‌کند. بایننس کوین با هر دستگاهی سازگاری دارد و به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا با خیال راحت به معامله بپردازند.

رتبه برحسب ارزش بازار در زمان نگارش مقاله در سایت کوین مارکت کپ:
قیمت در ۱۶ ژانویه ۲۰۲۲: ۴۹۷.۰۱ دلار

۴. سولانا

ارز برتر بعدی که قصد داریم آن را معرفی کنیم سولانا با نماد اختصاریِ SOL است. این ارز می‌تواند در سال ۲۰۲۲ رکورد‌های جدیدی بزند و سود‌های سرشاری برای دارندگان آن به دنبال داشته باشد. این رمز ارز به خاطر برخورداری از سیستم بلاک چین سودمند، سریع و مقاومی که دارد در جهان شناخته‌شده است.
سولانا در سال ۲۰۲۱ بهترین عملکرد ممکن را داشته است.

رتبه برحسب ارزش بازار در زمان نگارش مقاله در سایت کوین مارکت کپ:
قیمت در ۱۶ ژانویه ۲۰۲۲: ۱۵۰.۲۵ دلار

۵. پولکادات

پولکادات با نماد اختصاری DOT ارز دیجیتال مبتنی بر اثبات سهام است و هدف آن ارائه قابلیت همکاری در میان سایر بلاک چین‌ها است. پروتکل این رمز ارز طوری طراحی‌شده تا بتواند به انواع بلاک چین‌های با مجوز و بدون مجوز و نیز اوراکل‌ها متصل شود و شرایطی را برای همکاری تمامی آن‌ها زیر یک سقف فراهم کند. جزء اصلی پولکادات یا زنجیره اصلی آن (زنجیره Relay) است که امکان همکاری شبکه‌های مختلف را فراهم می‌نماید.

رتبه برحسب ارزش بازار در زمان نگارش مقاله در سایت کوین مارکت کپ:
قیمت در ۱۶ ژانویه ۲۰۲۲: ۲۸.۲۴ دلار

در این مقاله سعی بر این داشتیم برترین ارز‌های دیجیتال که برای سرمایه‌گذاری بلندمدت در سال ۲۰۲۲ مناسب و پرسود است را معرفی کنیم. شما عزیزان اگر قصد خرید ارز دیجیتال را دارید حتماً با تحلیل خود معامله انجام دهید و به نظر دوستان، آشنایان یا سایت‌ها و کانال‌های در این حوزه اکتفا نکنید؛ و نکته مهم دیگری که بایستی حتماً به آن توجه داشته باشید این است که به‌هیچ‌عنوان تمام سرمایه خود را وارد بازار‌های مالی نکنید. درواقع برای سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال باید یک درصد مشخصی از سرمایه خود را وارد کنید؛ که اگر با رکود بازار مواجه شدید، ضرر نکنید. شما عزیزان اگر می‌خواهید در بازار ارز دیجیتال سود‌های کلان کسب کنید باید با دید بلندمدت به آن نگاه کنید تا ریسک شما کاهش پیدا کند. البته این موضوع به شرطی است که ارز‌های با پشتوانه خوب خریداری کنید.

اگر تاریخچه بازار را بررسی کنید متوجه صحت این موضوع خواهید شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر