بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
بهبود بازار در انتظار کاهش نرخ بهره
با افت چند روزه در معاملات بازار سرمایه، شاخص به محدوده ۱/۳۱۰ میلیون واحد رسید که پایین‌تر از سطحی است که دولت جدید استقرار یافته است.
کد خبر : ۲۵۳۱۸۳

پیش گشایش+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، در پایان معاملات روز گذشته شاخص کل با ریزش ۱۱ هزار و ۶۸۴ واحدی به یک میلیون و ۳۱۰ هزار واحدی رسید، شاخص هم‌وزن نیز با افت ۳ هزار واحدی در کانال ۳۴۶ هزار ایستاد.

ارزش معاملات دیروز نیز به ۲۳ هزار و ۱۳۵ میلیارد ریال رسید.

"شپدیس"، "فملی"، "پارسان" بیشترین تاثیر منفی بر شاخص کل را داشتند. با افت چند روزه در معاملات بازار سرمایه، شاخص به محدوده ۱/۳۱۰ میلیون واحد رسید که پایین‌تر از سطحی است که دولت جدید استقرار یافته است.

اما با توجه به وضعیت اندیکاتور‌ها احتمال برگشت ولو موقت و محدود در روز‌های معاملاتی پیش رو در دسترس قرار دارد. بدیهی است بهبود قطعی بازار هنوز منوط به کاهش نرخ بهره به سطوح کمتر از ۱۸ درصد و بطور مشخص محدوده ۱۵ درصد است.

دلار همچنان کاهشی است

قیمت دلار روز گذشته در بازار آزاد کاهش یافت به طوری که با نرخ ۲۷ و ۸۴۰هزار تومان معامله شد. سکه نیز دیروز با کاهش قیمت به ۱۲ میلیون و ۲۶۵ هزار تومان قرار گرفته است. این در حالی است که معامله گران اظهارات رئیس کل بانک مرکزی و اخبار برجام را ارزیابی می کنند. رئیس کل بانک مرکزی شب گذشته درباره وضعیت بازار ارز گفت: در حال حاضر درآمد دولت نسبت به گذشته افزایش یافته و دسترسی به منابع ارزی نیز بهتر شده که این موارد به کنترل بازار ارز کمک کرده است.

بازار رمزارز‌ها سبز بود

در نشست معاملاتی روز گذشته بازار رمزارز‌ها سبزپوش بود به طوری که بیت کوین با افزایش ۰.۲۶ درصدی در ۴۳،۳۲۵ هزار دلار معامله شد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مجید
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۶
این شاخص سازی الکیه در اصل شاخص الان با شاخص نهصد هزار تا یک میلیونی دولت قبلیه و قیمت سهمها به قیمت اون شاخصه. در شاخص حسابی دستکاری شده بورس نیوز چرا این مطالب را عنوان نمی کنی . مردم میفهمن که دولت داره شاخص سازی و عوام فریبی میکنه .