بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
ترکیب ماست و قیمه زیر تابلوی بورس
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به کورسی برای همراهی شاخ ها و بُرد یک_هیچ به نفع سهامدار در زمین بانک ها و...
کد خبر : ۲۵۳۲۳۶

ترکیب ماست و قیمه زیر تابلوی بورس

به گزارش بورس نیوز، دیروز گفتیم بازارمان با ۵۰۰ نماد سرخ رنگ استارت زد و شاخص تکان نخورد؛ دوستان انتقاد کردند که از کی تا حالا ساعت اول معاملات مبنای تحلیل شده؟ امروز هم طبق روال معمول، بازارمان با ۵۱۲ نماد سرخ به کار خود پایان داد، ولی شکر خدا باز هم شاخص بورس مان ۴ هزار واحد بیشتر نریخت! خلاصه که عادت کرده ایم پرتفوی مان هر روز ۵ درصد افت کند؛ ولی بشنویم اوضاع عادی است و شاخص تکان نخورده، نگران نباشید!

امان از سفسطه
رئیس تخت طاووس اما حسابی حاشیه ساز شد. بنده خدا وقتی در محضر رئیس باب همایون و جمعی از اهالی بهارستان قرار گرفت، یادش رفت که مسوول تغییر روند بازار و سود و زیان سهامداران نیست و برای توجیه ریزش سنگین ۱۸ ماهه بازار، آماری ارائه کرد که یک باگ اساسی داشت و آن هم نادیده انگاشتن ۵۰ میلیون سهامدار سهام عدالتی بود که آب شدن سرمایه هایشان را به نظاره نشسته اند! البته بزرگوار ادعا کرد فقط ۳.۵ میلیون نفر زیان کرده اند و مابقی با سود خارج شده اند که اگر این آمار را واقعی هم بپنداریم، ۳.۵ میلیون نفر مالباخته در بورس رقم کمی نیست. فقط ای کاش یک نفر یکبار برای همیشه به اهالی تخت طاووس یاد بدهد جای سفسطه و توجیه های من درآوردی و... فقط کارشان را درست انجام دهند.

کورس برای جلب همراهی شاخ ها
این روزها آنقدر جلسه هم اندیشی برگزار شده که دیگر شنیدن اسم این جلسات هم حالت تهوع ایجاد می کند. اهالی بهارستان و تخت طاووس و سعادت آباد و دیدار شمالی، کورس گذاشته اند و پشت هم جلسه برگزار می کنند؛ ولی صد افسوس که ماست ها را در قیمه ها ریخته اند و حتی هنوز تعریف کارشناس بازار سرمایه را نمی دانند. هر کسی در فضای مجازی فالوئر بیشتری داشته، شاخ پنداشته اند و دعوتش کرده اند که راهکار بدهد؛ آن هم نه یکبار که ده ها بار.... ان شاءالله که هدف شان پیدا کردن راه حلی برای نجات بازار بوده، نه همراه کردن فضای مجازی با خودشان! ولی نیت هر چه بوده، تا ثریا کج رفته اند.

سوءاستفاده شرکت ها از بلبشوی بازار
بعضی شرکت های بورسی از بلبشوی بازار سرمایه سوءاستفاده کرده و گزارش های پر ابهامی ارائه کرده اند. غول فولادساز اصفهانی، در ۶ ماهه ۸۳۶ میلیارد تومان هزینه اداری داشته؛ ۳ ماهه سوم ترکانده و هزینه اداری را به ۱۴۳۱ میلیارد رسانده! "وبیمه" هم زمین های شمالش را فروخته متری ۲۷۵۰ تومان! گفتیم بازار صاحب ندارد؛ ولی تا این حد؟!

یک_هیچ به نفع سهامدار
نماد بانک وابسته به بنیاد شهید، چند ماهی است که متوقف شده؛ چون بخشی از اموال مازادش را فروخته و آقایان فرمان داده بودند سودش باید بین سهامداران و سپرده گذاران تقسیم شود. مدیران بانکی هم هر چه فریاد زده اند که آن وقت که بانک زیان می ساخت و سهامدار حسرت می برد و سپرده گذار بی خیال همه چیز، سودش را می گرفت، کجا بودید؟ حالا انگار رئیس میرداماد پیگیری کرده و قرار است آیین نامه ای ابلاغ شود که سود حاصل از واگذاری دارایی های مازاد بانک ها به جیب سهامدار برود و سپرده گذار همان نان و ماست بی دغدغه اش را بخورد. باید دید این سیاست، انگیزه فروش بخشی از املاکی که بانک ها احتکار کرده اند خواهد شد یا نه.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Germany
دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۰
سفسطه اش از اون جاست که منصوب آقایان است باید تحلیلی برداشت به
ذائقه بالا سرها خوش آید ،در بازار که با عمر ۵۰ ساله ۶۰ م سهامدار دریغ از ی
نهاد ی کانو نی از جنس بازار نماینده این ۶۰ م که اظهارت آقا رصد کند ،ریش قیچی فعلا دست خودشان است هر جوری بخواهند بزکش میکنند ،،،، گ و ز
دربازار مسگرها لاف در غربت ،،،،
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
. اه ادمی که مظلومانه بی. گرفته حالا حالاهاباید تقاص پس بدیم ، طرف حاضر نیست صندلی شورای شهریشو با اینهمه فسادی که کرده ول کنه اونوقت اون ...

.