بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴
مدیرعامل تامین سرمایه امین در گفت‌وگو با بورس‌نیوز؛

تکرار رتبه نخست "امین" عملکردی/ سودخالص شرکت ۲برابر شد

تکرار رتبه نخست
یکی از اقداماتی که تامین سرمایه امین مجوز آن را نیز دریافت کرده اوراق ارزی مبتنی بر ارز صادرکننده‌ها بوده که آن را نیز ظرف چند ماه آینده عملیاتی خواهیم کرد و این موضوع منجر به تامین مالی شرکت‌های بزرگ صادرکننده خواهد شد.
کد خبر : ۲۵۳۳۰۳

سلمان خادم المله+بورس نیوز

سلمان خادم المله، مدیرعامل تامین سرمایه امین در گفت‌وگو با بورس نیوز، اظهار کرد: مجمع شرکت تامین سرمایه امین برای سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۰۶/۳۱ برگزار شد و سود خالص شرکت تامین سرمایه امین نسبت به سال گذشته با ۲ برابر افزایش همراه است.



وی افزود: شاخص‌های عملکردی "امین" وضعیت خوبی داشت و توانستیم رتبه یک را در سال گذشته کسب کنیم و برای سال ۱۴۰۰ نیز این رتبه را حفظ خواهیم کرد.

مدیرعامل تامین سرمایه امین ادامه داد: همچنین، برای مجموعه‌های مختلف مشاور بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان بودیم. بازارگردانی ۱۵ هزار میلیارد تومان را انجام دادیم و حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان هم فرش مانی برای شرکت‌های مختلف بازار برقرار کردیم.

خادم المله درخصوص برنامه‌های آینده شرکت تامین سرمایه امین خاطرنشان کرد: شرکت‌های تامین سرمایه‌ای وظایف سنتی‌ای دارند که پذیره نویسی و بازارگردانی جزو آنهاست و تصمیم داریم حجم بسیار خوبی از اوراق را ظرف چندماه آینده منتشر می‌کنیم. در فعالیت‌های نوآورانه موفق شدیم پذیره نویسی شرکت پروژه تجلی را که نخستین شرکت پروژه بازار سرمایه است با موفقیت به انجام برسانیم. چند شرکت پروژه دیگر را نیز در دست اجرا داریم که آن‌ها را نیز اعلام خواهیم کرد.

وی در این باره بیان کرد: یکی از اقدامات دیگر که تامین سرمایه امین مجوز آن را نیز دریافت کرده است اوراق ارزی مبتنی بر ارز صادرکننده‌ها بوده که آن را نیز ظرف چند ماه آینده عملیاتی خواهیم کرد و این موضوع منجر به تامین مالی شرکت‌های بزرگ صادرکننده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه امین با اشاره به کمیسیون تخصصی انرژی در این شرکت توضیح داد: در تامین سرمایه امین کمیته انرژی با بزرگان این حوزه درکشور شامل آب، برق، گاز راه اندازی کردیم که مشورت‌های خوبی را به ارکان تصمیم گیر نظام از طریق کمیته انرژی ارسال کردیم. تامین مالی‌های خوبی از دل کمیته انرژی شکل گرفته که هم برای "امین" سود خوبی خواهد داشت و هم برای اقتصاد کشور می‌توانند کمک کننده باشد.

خادم المله درباره تقسیم سود بین سهامداران خاطرنشان کرد: به دلیل تعدد سهامداری که داریم تقریبا ۸۴۰ میلیارد تومان سود خالص داشتیم که تصمیم سهامداران به تقسیم ۹۰ درصد سود بود. افزایش سرمایه هم در دستور کار خواهیم داشت. فعالیت‌های "امین" رو به توسعه است و توسعه در شرکت‌های تامین سرمایه‌ای نیاز به کفایت سرمایه لازم دارد.

مدیرعامل تامین سرمایه امین در توصیه‌ای به سهامداران گفت: وضعیت سودآوری تامین سرمایه امین را سهامداران می‌توانند ببینند. در بدترین ریزش بازار در سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۰ هم قیمت سهام رشد داشته و هم سود دو برابر شده است. البته رشد قیمت سهم به نسبت رشد سود کمتر است که آن هم جبران خواهد شد. ما اجازه خرید سهام را نداریم، اما سهامداران را به نگهداری و اضافه کردن سهام توصیه می‌کنیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر