بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰
صندوق
در هفته گذشته هر میزان نقدینگی که به این صندوق‌ها وارد شده بود (برابر با یک هزار و ۱۶۲ میلیارد تومان) در هفته انتهایی دی‌ماه خارج شد و صندوق‌های با درآمد ثابت بیش از یک هزار و ۵۹۱ میلیارد تومان دیگر را هم از دست دادند.
کد خبر : ۲۵۳۴۶۱

صندوق

به گزارش بورس‌نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت پرداخته‌شده است. اقلام اصلی مربوط به صندوق‌ها را در جدول زیر مشاهده می‌نمایید.

از جمله عناصر اصلی جدول زیر می‌توان به آخرین ارزش صندوق‌ها، بازدهی ماهیانه و بازدهی یک‌ساله آن‌ها اشاره کرد.

مختلط‌ها در این هفته روند ورود و خروج نقدینگی را به نسبت هفته گذشته برعکس دیدند و مجددا روند نقدینگی در این صندوق‌ها منفی شد اما؛ هرچه هفته گذشته نقدینگی به این صندوق‌ها وارد شده بود (یک هزار و ۱۶۲ میلیارد تومان) در این هفته خارج شد؛ صندوق‌های با درآمد ثابت بیش از یک هزار و ۵۹۱ میلیارد تومان دیگر را هم از دست دادند.

ارزش کل صندوق‌های با درآمد ثابت به ۳۸۰ هزار و ۳۱۶ میلیارد تومان برسد.

صندوق صندوق صندوق صندوق صندوق

وقتی هیچ صندوق سبزی وجود ندارد

با نگاهی به عملکرد هفتگی این صندوق‌ها می‌توان دریافت که تمامی صندوق‌ها قرمزپوش شدند و اوضاع جذب نقدینگی در شرایط خوبی به سر نمی‌برد.

شاید در این هفته باید عملکرد این صندوق‌ها را ابتدا از منفی‌های کمتر آغاز کنیم که نخستین صندوق «پالایشی یکم» با ۱.۰۲ درصد منفی تحت مدیریت "تامین سرمایه نوین" اشاره داشت و پس از آن صندوق «فیروزه موفقیت» با ۱.۶۷ درصد منفی تحت مدیریت "ُسبدگردان توسعه فیروزه" و صندوق «ثروت داریوش» با ۲.۲ درصد منفی تحت مدیریت "سبدگردان داریوش" قرار داشتند و در انتهای جدول نیز در بخش بیشترین منفی‌دار‌ها نیز صندوق «واسطه گری مالی یکم» با بازدهی ۹.۶۲ منفی تحت مدیریت "تامین سرمایه بانک مسکن" و صندوق «باران کارگزاری بانک کشاورزی» با بازدهی ۷.۹۲ منفی تحت مدیریت "کارگزاری بانک کشاورزی" و البته «اعتبار سهام ایرانیان» با بازدهی ۷.۵۲ منفی تحت مدیریت "سبدگردان اعتبار" قرار گرفته است.

تنها ۴ صندوق در طول ماه، سبز پوش بودند!

بهترین عملکرد ماهیانه را صندوق «فیروزه موفقیت» با ۰.۷۱ درصد بازدهی مثبت تحت مدیریت "سبدگردان توسعه فیروزه" و «مشترک یکم اکسیر فارابی» با ۰.۵۳ درصد بازدهی تحت مدیریت "سبدگردان فارابی" یه خود اختصاص دادند.

همچنین ضعیف‌ترین بازدهی ماهانه صندوق «هستی بخش آگاه» با ۸.۲۳ درصد بازدهی منفی تحت مدیریت "سبدگردان آگاه" بود و پس از آن، صندوق «انار نماد ارزش» با عملکرد ۸.۱۵ منفی تحت مدیریت "مشاور سرمایه گذاری ترنج" و صندوق «سپهر کاریزما» با عملکرد ۷.۸۱ منفی تحت مدیریت "سبدگردان کاریزما" قرار دارد.

بانک دی به قعر عملکرد سالانه رفت

بهترین عملکرد سه‌ماهه را صندوق «فیروزه موفقیت» با بازدهی ۰.۰۵ درصد منفی داشته و بدترین عملکرد فصلی را هم مانند عملکرد ماهانه، صندوق «مشترک افق» با بازدهی منفی ۱۹.۴۶ درصد منفی تحت مدیریت "سبدگردان سرمایه و دانش" به خود اختصاص داد.

بهترین عملکرد سالیانه را صندوق «مشترک پیشتاز» با ۴۱.۵ درصد تحت مدیریت «سبدگردان مفید» و «پالایشی یکم» تحت مدیریت "تامین سرمایه نوین" با ۳۳.۳۲ درصد و صندوق «اندیشه خبرگان سهام» تحت مدیریت "کارگزاری خبرگان سهام" با ۲۵.۰۶ درصد قرار گرفته‌اند.

نکته مهم این بخش آنجاست که صندوق «بانک دی» با ۳۱.۶۶ درصد منفی تحت مدیریت "کارگزاری بانک دی" در انتهای لیست سالانه نشسته و پس از آن صندوق «واسطه گری مالی یکم» به چشم می‌آید که از لحاظ عملکرد سالانه نیز در دومین جایگاه انتهایی لیست با بازدهی ۲۵.۵۴ درصد منفی قرار گرفته است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر