بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹
خصوصی‌سازی سرخابی‌ها؛ تبلیغی برای فرش قرمز بورس
بحث خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس به نوعی تبلیغ برای بازار سرمایه بود و به نظر می‌رسد نمی‌تواند تأثیر خاصی در این حوزه داشته باشد.
کد خبر : ۲۵۴۸۵۵

خصوصی سازی سرخابی ها؛ تبلیغی برای بازار سرمایه

نادر جزایری مدیرعامل کارگزاری بهین پویا در گفتگو با بورس نیوز، در خصوص عرضه‌های اولیه اخیر بازار بیان کرد: با توجه به شرایط فعلی به دلیل مشخص نبودن کف بازار و پرتفوی سهامداران متضرر، این عرضه‌های اولیه نمی‌توانند برای بورس آرام بخش باشند. در واقع شاید چند روز برای بازار عامل مثبتی تلقی شوند؛ اما پس از آن روند ریزشی را طی خواهد کرد، چرا که منجر به ورود نقدینگی نشده و از لحاظ شاخص سازی و اطمینان بخشی تأثیری در بازار سرمایه نمی‌گذارد.

وی در اشاره به حجم کم عرضه‌های اولیه اظهار کرد: همچنین تعداد این عرضه‌های اولیه به قدری کم حجم بوده که اصلا قابل بحث نیست؛ در واقع اگر تعداد این عرضه‌ها بیشتر بود، بازار می‌توانست روند بهتری را تجربه کند. البته بحث خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس به نوعی تبلیغ برای بازار سرمایه بود و به نظر می‌رسد نمی‌تواند تأثیر خاصی در این حوزه داشته باشد.


بیشتر بخوانید: ابهامات سرخابی‌ها؛ استقلال ۳۰، پرسپولیس ۲۷


مدیرعامل کارگزاری بهین پویا در ادامه اضافه کرد: البته دولت مدتی به دلیل شرایط بحرانی بازار، از عرضه‌های اولیه جلوگیری کرده بود که به همین دلیل باید تا پایان سال، با عرضه‌های اولیه به برخی تعهدات خود عمل کند؛ اما در حال حاضر نه تنها اثرات مثبتی نداشته بلکه می‌تواند تأثیرات منفی در روند بورس بگذارد.

جزایری در پایان خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد این عرضه‌ها می‌تواند مقداری فروش را در بازار افزایش دهند، به طوری که اکثر سهامداران، سهم‌های خود را می‌فروشند و عرضه‌های اولیه می‌خرند. در این راستا بدلیل کم عمق بودن بازار عرضه‌های اولیه، این سهم‌ها از لحاظ معاملاتی منفی می‌شوند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
فرصتی برای کاهش هزینه های صنایع
در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

فرصتی برای کاهش هزینه های صنایع

دبیر کل کانون کارگزاران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز؛

استقبال فرابورس از عرضه‌اولیه کارگزاری‌ها

ارسال نظر