بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴
گفتگو‌ها پیشرفت‌های بسیار قابل توجهی داشته است
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: گفتگو‌ها پیشرفت‌های بسیار قابل توجهی داشته و آن تعداد مواردی که باقی مانده، اتفاقاً سخت‌ترین و کلیدی‌ترین و جدی‌ترین موضوعاتی هستند که باید حل شوند.
کد خبر : ۲۵۴۹۷۵

خطیب زاده+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه روز با اشاره به مذاکرات وین اظهار کرد: هیئت جمهوری اسلامی ایران پس از بازگشت از تهران پیشنهادات خود را در خصوص موضوعات باقیمانده به صورت مکتوب ارائه کرد.

وی افزود: آنچه که مسلم است در چارچوب گفتگوها، رفع همه تحریم‌هایی که با برچسب‌های مختلف و با برجام ناهمخوان باشد و انتفاع اقتصادی در برجام، جزوه اصول ما بوده است و تا امروز نیز این موضوع پیگیری شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادمه داد: گفتگو‌ها پیشرفت‌های بسیار قابل توجهی داشته است. آن تعداد مواردی که باقی مانده، اتفاقاً سخت‌ترین و کلیدی‌ترین و جدی‌ترین موضوعاتی هستند که باید حل شوند.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که آقای امیرعبداللهیان اعلام کردند مردم بزرگ ایران مطمئن باشند در مورد حقوقشان مصالحه نخواهیم کرد.

خطیب‌زاده بیان کرد: حقوق حقه ملت ایران و دانش صلح‌آمیز هسته‌ای صیانت می‌شود و برای این نسل و همچنین نسل‌های آتی به عنوان یک افتخار باقی می‌ماند، ولی این خطوط قرمز ما است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اضافه کرد: طرف مقابل نیز به خوبی می‌داند اگر در همین دو و سه موضوع باقی مانده تعهد طرف مقابل را در عمل ببینیم، آن‌وقت می‌شود گفت که ما وارد فاز نهایی سازی توافق می‌شویم.

وی ادامه داد: طرف مقابل باید گام‌های سخت و جدی بردارد و ما هنوز منتظر تصمیماتی هستیم که اروپا و آمریکا باید بگیرند.

خطیب‌زاده همچنین در خصوص اظهارات اخیر سران رژیم صهیونیستی در خصوص مذاکرات وین نیز گفت: مخاطب اظهارات سران رژیم صهیونیستی، آمریکا و پایتخت‌های اروپایی است و این اظهارات در پازل و موزاییک دسیسه‌های ضد دیپلماسی آن‌ها است. اینجا کسی گوش شنوایی برای این حرف‌ها ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به بیانیه مجلس شورای اسلامی در خصوص مذاکرات وین نیز گفت: نمایندگان ملت بزرگ ایران می‌دانند که مذاکره کنندگان ملت در وین با دقت و چه سختی در حال مذاکره هستند. برای اینکه حداکثر حدود تعیین شده در شورای عالی امنیت ملی اجرایی و پیاده سازی شود و اگر غیر از این بود، حتماً در چند ماه قبل به نقطه تفاهم و توافق رسیده بودیم.

خطیب‌زاده با بیان اینکه تا به نقطه توافق برسیم راه قابل توجهی باقی مانده است، تصریح کرد: تضامین حقوقی، سیاسی و اقتصادی، تضامینی هستند که ذیل آن‌ها ابتکارات و طرح‌هایی بوده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر