بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
بازگشت اعتماد و نقدینگی به بورس با دخالت کمتر دولت
مدیر سرمایه گذاری "وآوا" گفت: برای بازگشت نقدینگی ابتدا باید نتیجه بودجه مشخص شده و سپس با کمک دولت اعتماد مردم و سهامداران به بازار سرمایه برگردد.
کد خبر : ۲۵۵۰۳۷

بازگشت اعتماد و نقدینگی به بورس با دخالت کمتر دولت

محمدرضا کیان زاده مدیر سرمایه گذاری آوا نوین در گفت‌وگو با بورس نیوز، در خصوص تأثیر رفع تحریم‌ها در بازار بیان کرد: حذف برجام می‌تواند منجر به کاهش هزینه‌های جابجایی نقدینگی، حمل و نقل به خصوص در حوزه دریایی، تخفیف‌های کلان در فروش محصولات و... خواهد شد.

وی ادامه داد: در واقع می‌توان گفت رفع تحریم‌ها تأثیر مثبتی در تمام حوزه‌های بازار سرمایه خواهد داشت، به طوری که حداقل ۱۰ درصد از هزینه‌های اضافی صنایع بورسی کاهش پیدا می‌کند و این موضوع در شرکت‌های صادراتی بیشتر قابل مشاهده خواهد بود.


بیشتر بخوانید: دخالت در بورس، فنر بازار را فشرده‌تر می‌کند


کیان زاده در رابطه با برگشت پول به بورس اظهار کرد: برای بازگشت نقدینگی ابتدا باید نتیجه بودجه مشخص شده و سپس با کمک دولت اعتماد مردم و سهامداران به بازار سرمایه برگردد. در این راستا می‌توان گفت اگر دولت در بازار دخالت نکند، اعتماد و به واسطه آن نقدینگی وارد بازار خواهد شد.

مدیر سرمایه گذاری "وآوا" در پایان خاطرنشان کرد: به طور مثال در حال حاضر تعیین تکلیف وضعیت و مقدار بودجه بانک‌ها در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. در واقع برای بانک‌ها نرخ‌هایی در راستای وام‌های مختلف مانند ازدواج، تعیین شده در حالی که نرخ بهره در حدود ۱۰ درصد کمتر از حالت عادی شده و همین موضوع به بانک‌ها فشار زیادی وارد می‌کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر