بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴
در بازارهای جهانی؛

قیمت نفت به ۹۹ دلار صعود کرد

قیمت نفت به ۹۹ دلار صعود کرد
قیمت نفت در معاملات امروز بازار‌های جهانی به علت نگرانی در مورد اختلال در عرضه در اثر تشدید تنش‌ها میان روسیه و اوکراین، بیش از ۳ دلار افزایش یافت.
کد خبر : ۲۵۵۰۵۶

قیمت نفت+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، قیمت نفت در معاملات امروز بازار‌های جهانی به علت نگرانی در مورد اختلال در عرضه در اثر تشدید تنش‌ها میان روسیه و اوکراین، حدود ۴ دلار افزایش یافت.



روسیه به نیروهایش دستور داده است تا به مناطق شرق اوکراین وارد شوند.

این اقدام مسکو با محکومیت طرف‌های غربی مواجه شده است و مقامات آمریکایی می‌گویند که واشنگتن در هماهنگی با متحدان خود، قصد دارد تا تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه، دومین تولیدکننده بزرگ نفت جهان، اعلام کند.

هر بشکه نفت برنت با ۳ دلار و ۸۳ سنت افزایش ۹۹.۲۲ دلار فروخته شد.

هر بشکه نفت خام آمریکا نیز با ۴ دلار و ۶۵ سنت افزایش ۹۵.۷۲ دلار معامله شد.

ویویک دِهار، تحلیلگر بانک «کامن ولث» گفت اگر روسیه به اوکراین حمله کند، بعید است آمریکا و دولت‌های اروپایی، تحریم‌های نفت و گازی علیه روسیه اعمال کنند، زیرا این امر برای آن‌ها مشکل ایجاد می‌کند.

وی افزود با این حال، اگر روسیه خودش بخواهد تحریم‌های غرب را تلافی کند، می‌تواند عرضه نفت و گاز را متوقف کند.

تحلیلگرانمی گویند سوال بزرگی حول بازار نفت وجود دارد و آن این است که اگر روسیه به طور کامل به اوکراین حمله کند و دولت‌های غربی علیه موسسات مالی این کشور تحریم اعمال کنند، آِا صادرات انرژی روسیه مختل خواهد شد.

تحلیلگران انتظار افزایش بیشتر قیمت نفت را دارند و حتی انتظار دارند در روز‌های آتی قیمت هر بشکه نفت به ۱۰۵ دلار در هر بشکه برسد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر