بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
پُز عالی عالیجناب با جیب خالی
ساعت پنج و نیم عصر امروز نیم‌نگاهی دارد به سهم داغ‌کن‌هایی که بوی گشوده شدن سهمی به مشام آنها خورده و شنل عالیجانب را بر تن کرده‌اند تا تراکنش‌هایی که با نوسان منفی روبه‌رو است.
کد خبر : ۲۵۵۰۶۸

ساعت پنج و نیم عصر + بورس نیوز

به گزارش بورس‌نیوز؛

سخنگوی راه‌پله‌ها از سهمی خبر آورده که مدیرعامل آن، در قیمت‌های حدود ۵ هزارتومان سیگنالی را به بازار مخابره کرده و برچسب ارزندگی به آن سهم زد و درست در همان روزها، موریانه پایه لق سهم‌های دولتی را خورد و دومینویی این سهم‌ها از سراشیبی گاندی به پایین افتاد.

سخنگوی ما معتقد است که این سهم آنقدر در سراشیبی این خیابان به پایین آمده که زردآب بالا آورده اما؛ برخی سهم‌چاق‌کن یا سهم‌داغ‌کن‌ها معتقدند که باید این عالیجناب وارد شود تا شاخص بالای ۱,۳۰۰ واحدی را ببیند و این ناظر است که اجازه بازگشایی به این سهم را نمی‌دهد!

در همین نقطه و مکان سخنگوی ما به چاق و داغ‌کن‌های این سهم سلام رساند و گفت که عالیجناب ۷۰ درصد ضرر داره و اگر این سهم‌ها برای بازار به‌ظن شما لات است، برای ترمزگیر‌های بازارسرمایه، شکلات است.

کلید فتح سپهر جدید، در جیب حقوقی

یکی از سهم‌های زیرمجموعه بانک معروف که با سروصدای فراوان در پی‌فتح سپهر‌های جدیدی در محیط سرمایه‌گذاری بورسی بود و با خدم و حشم فراوانی از با برچسب اهالی بازارسرمایه به بورس آمد، این روز‌ها حال سهامداران خود را درک نمی‌کنند و اجازه رشد را از سهم گرفتند و سهامداران به اعتراض صدا بلند کردند که اگر این دست‌کاری نیست پس، چیست! مگر می‌شود یک سهم نه اجازه اصلاح داشته باشد و نه رشد.

یاد همان مدیر برچسب‌دار افتادم که در یک روز تنها ۲۰۰ هزارتومان از این سهم، نوسان گرفت و در نهایت معترض بود که نمی‌گذارند کار کنم!  

نوسان منفی با هر تراکنش

سهامداران یکی از سهم‌های تراکنشی بازار این روز‌ها در منجلاب میانگین کم‌کردن اسیر شده‌اند و صدای خود را بالا بردند که ای‌بابا شما مگر بازارگردان و حامی سهم ندارید که هر مقدار میانگین کم می‌کنیم، حقوقی‌ها می‌فروشند!  

نوسان‌گیری این سهم به‌گونه‌ای بوده که انگار در شب عید با هر تراکنش، باید نوسان منفی از این سهم گرفته شود.

فایده‌اش که چی

سخنگوی راه‌پله‌ها از عملکرد بازارگردان‌ها انتقاد‌های فراوانی داشته که این‌ها برای بازارگردانی سهم‌ها به نفع سهامداران خرد و کلان وارد گود بازارگردانی می‌شوند اما؛ انگار قرارداد آن‌ها با حقوقی‌ها باعث شده که تنها منفعت این قشر دیده شود و بازارگردان‌ها با تله‌های الگوریتمی، استخوان سهامداران خرد را می‌شکنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر