بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
وزن و فروش پتروشیمی شرق‌نشین زیر ذره‌بین رفت؛

سرما به تولید "خراسان" زد

سرما به تولید
بیشترین درآمدی که پتروشیمی خراسان در بهمن‌ماه از خود بر جای گذاشت مربوط به «اوره حمایتی» با ۹۶۲ میلیارد ریال بود و نرخ فروش این محصول ۹ میلیون تومان در ازای هر تن شناسایی شد.
کد خبر : ۲۵۵۰۷۳

پتروشیمی خراسان+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، شرکت پتروشیمی خراسان در بهمن‌ماه سال جاری ۱۲،۰۵۲ تن تولید محصول داشت که نسبت به ماه گذشته با کاهش ۸۸ درصدی مواجه بود، از دلایل این کاهش تولید می‌توان به برودت هوا اشاره کرد.

مقدار تولید پتروشیمی خراسان+بورس نیوز

اما نکته جالب ماجرا آنجاست که این پتروشیمی در تاریخ ۲۸ دی‌ماه در شفاف‌سازی اعلام داشته که توقف تولید را ناچارا باید در دستور کار قرار داد و این پتروشیمی از سرویس خارج شد.

در آخرین اطلاعیه‌ای که از سوی پتروشیمی خراسان منتشر شد، حاکی از آن بوده که با توجه به کاهش دمای هوا و برقرار شدن گاز خوراک و سوخت، در حال حاضر واحد‌های تولیدی اوره و آمونیاک با ظرفیت ۷۰ درصدی در حال تولید هستند و به‌محض تأمین گاز به مقدار موردنیاز تولید واحد‌های تولیدی مذکور و همچنین واحد کریستال ملامین تولید با ظرفیت کامل انجام خواهد شد.

درصدی که از سوی این شرکت اعلام شد، با آمارهای منتشر کدال همانطور که در ابتدای ماه ذکر شده تفاوت بسیاری دارد و مشخصا گویا ۷۰ درصد ظرفیت تولیدی باعث ریزش ۸۸ درصدی میزان تولید ماهانه شرکت شد.

سرما به تولید

از سوی دیگر باید اشاره داشت که طبق اعلام شرکت، این پتروشیمی طلب ۳,۷۳۸,۰۶۵ میلیون ریال طلب این شرکت مربوط به ۶ماهه ابتدای سال بوده که وفق مصوبه مندرج در بند ۲ پس از حسابرسی، توسط سازمان برنامه و بودجه اقدامات لازم انجام خواهد شد و باید دید که حسابداران این شرکت، مبلغ را به حساب‌های خود اضافه کرده‌اند یا خیر.

نگاهی به گزارش بهمن‌ماه پتروشیمی خراسان

شرکت پتروشیمی خراسان در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به بهمن‌ماه سال جاری مجموع درآمد‌های خود طی دوره یک‌ماهه را که از فروش محصولات شناسایی شد برابر با ۲،۹۰۶ میلیارد ریال اعلام کرد و طی ۱۱ ماه گذشته نیز درآمد تجمیعی این پتروشیمی بالغ‌بر ۴۷،۵۸۰ میلیارد ریال بود.

درآمد ماهانه پتروشیمی خراسان در بهمن‌ماه از فروش محصولات در ۲ بخش بازار داخلی و صادراتی تشکیل شد که بیشترین درآمد شناسایی‌شده طی این دوره در بازار داخلی با ۱،۷۸۷ میلیارد ریال بود، همچنین بازار صادراتی نیز ۳۹ درصد از کل درآمد را در اختیار داشت.

عملکرد ماهانه پتروشیمی خراسان+بورس نیوز


بیشتر بخوانید: کاهش ۳۹۰ تنی حجم معامله آمونیاک (مایع) "خراسان"


درآمد‌های عملیاتی که به‌سختی گذشت

بر اساس این گزارش، درآمد ماهانه‌ای که پتروشیمی خراسان در بهمن‌ماه ۱۴۰۰ به ثبت رساند نسبت به ماه گذشته ۲۳ درصد اُفت را تجربه کرد و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته نیز رشد ۱۰۵ درصدی را شاهد بود، همچنین درآمد‌های تجمیعی این پتروشیمی طی ۱۱ ماه گذشته با ۱۴۴ درصد فزایش پیدا کرد.

روند درآمد ماهانه خراسان تا بهمن‌ماه+بورس نیوز

بیشترین درآمدی که پتروشیمی خراسان در بهمن‌ماه از خود بر جای گذاشت مربوط به «اوره حمایتی» با ۹۶۲ میلیارد ریال بود و نرخ فروش این محصول ۹ میلیون تومان در ازای هر تن شناسایی شد، محصول بعدی نیز متعلق به «اوره صادراتی» با مبلغ ۹۲۸ میلیارد ریال به ثبت رسید.

گران‌ترین محصول فروخته‌شده توسط "خراسان" در اختیار «کریستال ملامین صادراتی» با ۷۷ میلیون تومان بود که نسبت به ماه گذشته ۱۳ درصد کاهش قیمت پیدا کرد، مقدار فروش محصولات این پتروشیمی طی دوره ماهانه برابر با ۲۰,۵۸۹ تن بود که نسبت به ماه گذشته ۱۴ درصد کاهش پیدا کرد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
پتروشیمی اروند با ۳ محصول وارد معاملات شد
تمام محصولات "اروند" به فروش رفت؛

پتروشیمی اروند با ۳ محصول وارد معاملات شد

کاهش ۳۹۰ تنی حجم معامله آمونیاک (مایع)
آمونیاک (مایع) تنها محصولی که توسط "خراسان" به فروش رسید؛

کاهش ۳۹۰ تنی حجم معامله آمونیاک (مایع) "خراسان"

سود کاستیک
اروند با «پلی وینیل کلراید » به بورس کالا آمد؛

سود کاستیک "اروند" بر روی زمین نماند

ارسال نظر