بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد:

شرایط بحرانی در وضعیت ارزش معاملات

شرایط بحرانی در وضعیت ارزش معاملات
مدیر سرمایه گذاری "آریان" گفت: ارزش معاملات نسبت به سال ۹۹ کاهش چشمگیری داشته و در شرایط بحرانی به سر می‌برد.
کد خبر : ۲۵۵۱۰۶

شرایط بحرانی در وضعیت ارزش معاملات

امین ناطقی راد مدیر سرمایه گذاری شرکت پارس آریان در گفت‌وگو با بورس نیوز، بیان کرد: به طور معمول عرضه‌های اولیه در بازار‌های پر رونق از لحاظ ارزش معاملات صورت می‌گیرد، در حالی که امروزه ارزش معاملات نسبت به سال ۹۹ کاهش چشمگیری داشته و در شرایط بحرانی به سر می‌برد.


بیشتر بخوانید: ۲۰ روز معاملاتی فرصتی برای جلب اعتماد بورسی‌ها


وی ادامه داد: در حال حاضر عرضه‌های اولیه یا با استقبال خوبی مواجه نمی‌شوند و یا در صورت استقبال و داشتن قیمت‌های جذاب، باعث حرکت ارزش معاملات به سمت این سهم‌ها شده که تأثیر مثبتی برای بازار سرمایه نخواهند داشت؛ بنابراین اگر بورس از فضای بی اعتمادی و ابهام در بحث بودجه و مذاکرات فاصله بگیرد، می‌توان گفت در این صورت ارائه عرضه اولیه برای بازار بهتر خواهد بود.

شرایط بحرانی در وضعیت ارزش معاملات

مدیر سرمایه گذاری "آریان" در خصوص تأثیر بودجه در ارزش معاملات تصریح کرد: به نظر می‌رسد با تصویب بودجه و مشخص شدن نتایج برجام، ابهامات بازار سرمایه از بین می‌رود؛ اما رشد ارزش معاملات فقط به این موضوع بستگی ندارد. چرا که باید اعتماد سهامداران به بورس برگشته و نرخ بهره نیز کاهش پیدا کند که البته در حال حاضر نرخ بهره در حال کاهش بوده و به ۲۰ درصد نزدیک می‌شود که البته مقدار قابل توجهی نیست. در این راستا امیدواریم ظرف یک سال آینده ارزش معاملات به سمت بهبود وضعیت برود.

ناطقی راد در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر رشد اقتصادی کشور با نفت و بدون نفت سنجیده می‌شود؛ بنابراین اگر شرایط برای فروش نفت و انتقال پول آن بهتر شود، قطعا رشد اقتصادی کشور بهتر خواهد شد. از طرفی باید سیاست‌های دولت در این زمینه را در نظر گرفت و می‌توان گفت اگر سیاست‌های دولت به سمت تسهیل کسب و کار بنگاه‌ها و زیرساخت‌ها برود، وضعیت فعلی بهبود خواهد یافت.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد:

"نقدینگی" از ذوب‌شدن سرمایه در بورس می‌ترسد!

لزوم حذف عرضه‌اولیه اجباری توسط سازمان بورس
در گفت‌وگو با کارشناس بازارسرمایه مطرح شد:

لزوم حذف عرضه‌اولیه اجباری توسط سازمان بورس

مدیرعامل سازمان بورس و اوراق بهادار تهران عنوان کرد:

افت سود "بورس" با کاهش حجم و ارزش معاملات

سایه
در گفت‌وگو با کارشناس بازار سرمایه مطرح شد:

سایه "بی‌اعتمادی" بر بورس حتی در کف قیمتی سهم‌ها

ارسال نظر