بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹
نحوه احراز هویت در بایننس و کوینکس:

دو صرافی محبوب ایرانیان

دو صرافی محبوب ایرانیان
امروزه بحث داغ ارز‌های دیجیتال و سرمایه گذاری بر آن‌ها در میان تمام مردم جهان جریان دارد. همه از بیت‌کوین و اتریوم، نحوه خرید و فروش و تحلیل چارت صحبت می‌کنند.
کد خبر : ۲۵۵۱۵۹

نحوه احراز هویت در بایننس و کوینکس: دو صرافی محبوب ایرانیان

به گزارش بورس نیوز، امروزه بحث داغ ارز‌های دیجیتال و سرمایه گذاری بر آن‌ها در میان تمام مردم جهان جریان دارد. همه از بیت‌کوین و اتریوم، نحوه خرید و فروش و تحلیل چارت صحبت می‌کنند.

اما مهم‌ترین موضوع که گاهی در پشت این بحث‌های هیجان انگیز گم می‌شود این است که سرمایه خود را به کدام صرافی بسپاریم؟ چگونه احراز هویت بایننس کنیم تا در بزرگترین صرافی دنیا فعالیت داشته باشیم؟ حتی بر چه پایه‌ای خرید و فروش داشته باشیم؟

بنابراین در این مطلب تصمیم گرفتیم دو تا از پراستفاده‌ترین صرافی‌های خارجی یعنی کوینکس و بایننس در میان ایرانیان را معرفی کنیم و نحوه احراز هویت کوینکس و بایننس را به شما توضیح دهیم.

در انتها نیز بهترین استاد ارز دیجیتال را معرفی می‌کنیم تا با دانشی که از او می‌گیرید بدانید چگونه خرید و فروش سودآور داشته باشید. با ما همراه باشید.

معرفی صرافی بایننس

حتما نام صرافی بایننس را زیاد شنیده باشید. این صرافی در سال ۲۰۱۷ در هنگ کنک شکل گرفت و در حال حاضر در صدر جدول صرافی‌های ارز دیجیتال دنیا قرار دارد.

صرافی بایننس خرید و فروش از بیش از ۵۰۰ رمزارز (ارز‌های دیجیتال) پشتیبانی می‌کند که در میان صرافی‌های موجود عدد چشمگیری است. به علاوه برای کاربران خود یک کیف پول دیجیتال برای نگهداری رمزارز‌ها ارائه می‌دهد.

این صرافی خدماتی دارد تا بتوانید از ارز‌های دیجیتال سود کسب کنید. حتی توکن مبتنی بر بلاک چین خود را ایجاد کرده است که آن را به نام بایننس کوین (BNB) می‌شناسیم.

در ۲۰۱۸ در نتیجه قوانین سخت گیرانه چین در ارتباط با تجارت ارز‌های دیجیتال، بایننس دفتر مرکزی خود را به کشور مالت در اتحادیه اروپا انتقال داد.

بایننس در میان صرافی‌های شناخته شده دیگر کمترین کارمزد را برای انجام تراکنش‌ها دریافت می‌کند و ادعا دارد که می‌تواند در هر ثانیه نزدیک به ۱.۴ میلیون سفارش را پردازش کند.

شیوه ثبت نام در بایننس

ثبت نام در بایننس به دو روش امکان پذیر است: با شماره موبایل یا ایمیل. چه از طریق سایت وارد شوید یا اپلیکیشن موبایل آن را دانلود کنید، با فشردن گزینه (register) می‌توانید روند ثبت نام را آغاز کنید.

لازم به ذکر است که تمام سیستم عامل‌های اندروید، آی او اس، ویندوز و لینوکس از اپلیکیشن بایننس پشتیبانی می‌کنند. پس برای استفاده راحت‌تر بهتر است آن را داشته باشید.

پس از شروع ثبت نام در بالای صفحه گزینه موبایل یا ایمیل را می‌بینید. به دلخواه خود یک گزینه را انتخاب کنید و بعد از وارد کردن شماره موبایل یا آدرس ایمیل، یک رمز عبور شامل ۸ کاراکتر را بنویسید.

برای امنیت بیشتر باید در رمز عبور خود یک حرف بزرگ و یک عدد نیز وارد کنید. به یاد داشته باشید که پیش از فشردن گزینه ایجاد حساب (create account)، قوانین و مقررات بایننس را بخوانید و تیک تایید آن را بزنید.

در مرحله بعد باید با قرار دادن پازل در جای خود از نظر امنیتی تایید شوید. در نهایت یک کد تایید به ایمیل یا تلفن همراه شما ارسال می‌کنند که با نوشتن اعداد در جا‌های خالی وارد خواهید شد.

متاسفانه به‌تازگی احراز هویت بایننس اجباری شده است بنابراین بعد از این مرحله وارد صفحه‌ای برای احراز هویت می‌شوید و مشکلات از همین نقطه شروع خواهند شد.

مشکلات احراز هویت در بایننس

در سال ۲۰۱۸ طی تحریم‌های آمریکا، بایننس استفاده از صرافی خود را برای ایرانیان ممنوع کرد و به آن‌ها زمان داد تا ارز‌های دیجیتال خود را از صرافی خارج کنند.

این موضوع تا سال ۲۰۲۱ مشکل به حساب نمی‌آمد، زیرا ایرانیان می‌توانستند با آی پی کشور‌های دیگر در بایننس خرید و فروش کنند.

اما چند ماه پیش که احراز هویت سطح (Intermediate) بایننس اجباری شد و به تمام کاربران فرصت داد تا با مدارک شناسایی خود مراحل ثبت نام را کامل کنند.

از آن‌جایی که کاربران ایرانی از سوی بایننس تحریم بودند، نمی‌توانستند با مدارک خود وارد این صرافی بشوند. البته هیچ چیز نشد ندارد و با وجود تمام این‌ها ایرانیان راه‌های دیگری را برای ورود به بایننس پیدا کردند.

نحوه احراز هویت در بایننس و کوینکس: دو صرافی محبوب ایرانیان

احراز هویت بایننس برای ایرانیان

اگر ایرانی هستید و اقامت یکی از کشور‌های تحت پشتیبانی بایننس را دارید، به‌راحتی می‌توانید در این صرافی احراز هویت کنید. در غیر این صورت می‌توانید از یکی از آشنایان خود در کشوری دیگر درخواست کنید تا به جای شما احراز هویت کند.

البته در این روش باید اطلاعات حساب خود را در اختیار او قرار دهید که از نظر امنیتی توصیه نمی‌کنیم و فقط در صورتی این کار را انجام دهید که به او اطمینان کامل داشته باشید.

در روش دیگر برخی از اشخاص یا سازمان‌ها خدماتی ارائه می‌دهند که به وسیله آن‌ها می‌توانید در بایننس احراز هویت کنید. اما تنها در صورتی به این ارگان‌ها اعتماد کنید که ملزم به اشتراک گذاری اطلاعات اکانت کاربری خود نباشید.

زیرا اگر هر کس دیگری اطلاعات حساب کاربری شما را داشته باشد، به‌راحتی می‌تواند از حساب شما سرقت کند.

در هر صورت به جای استفاده از هر یک از این رو‌ش‌ها برای احراز هویت بایننس می‌توانید در صرافی‌های دیگر که احراز هویت نمی‌خواهند یا کاربران ایرانی را تحریم نکرده‌اند، خرید و فروش کنید. یکی از این صرافی‌ها کوینکس است که در بخش بعد معرفی می‌کنیم.

معرفی صرافی کوینکس

صرافی کوینکس در سال ۲۰۱۷ در چین به وجود آمد و در حال حاضر دفتر مرکزی آن در هنگ کنگ قرار دارد. این صرافی از ۱۵ زبان زنده دنیا از جمله فارسی، انگلیسی، چینی، عربی پرتقالی، ترکی، فرانسوی و ... پشتیبانی می‌کند.

کوینکس امکان خرید و فروش ۴۹۵ ارز دیجیتال را به کاربران خود می‌دهد و ادعا می‌کند که بیش از ۲ میلیون مشتری در ۱۰۰ کشور مختلف جهان دارد.

برخلاف بایننس که تنها از ۱۹۰ کشور جهان پشتیبانی می‌کند، احراز هویت کوینکس برای هر کسی با هر ملیتی آزاد است. همچنین کارمزد کمتری نسبت به بایننس برای تراکنش‌های خود دریافت می‌کند.

کوینکس در سال ۲۰۱۹ توکن مخصوص خود (CET) را معرفی کرد که در حال حاضر در بسیاری از صرافی‌ها خرید و فروش می‌شود. اپلیکیشن این صرافی روی سیستم عامل‌های اندروید و آی او اس قابل نصب است.

در داخل این صرافی، کیف پول دیجیتال برای نگهداری ارز‌ها نیز وجود دارد.

شیوه ثبت نام در کوینکس

احراز هویت کوینکس اجباری نیست و شما تنها با ثبت نام می‌توانید خرید و فروش داشته باشید. برای این کار ابتدا وارد سایت یا اپلیکیشن کوینکس شوید و بر گزینه (sign up) کلیک کنید.

در قسمت باز شده ایمیل خود را بنویسید و سپس دریافت کد (Get code) را بزنید. پس از وارد کردن کد، برای حساب خود یک رمز را انتخاب کنید، قوانین و مقررات صرافی را مطالعه و تایید کنید و سپس گزینه (sign up) را مجدد فشار دهید.

در مرحله بعد دو گزینه دیگر در پیش رو دارید تا ثبت نام خود را کامل کنید. برای افزایش امنیت حساب کاربری می‌توانید اپلیکیشن Google Authenticator را روی گوشی خود بریزید و برای هر بار ورود به صرافی از کد به نمایش درآمده در آن استفاده کنید.

همچنین از آن‌جایی که استفاده کوینکس برای ایرانیان آزاد است می‌توانید به جای Google Authenticator، کد ورود را به صورت پیامک دریافت کنید.

تنها کافی است گزینه ورود با شماره تلفن همراه را بزنید و شماره خود را ثبت کنید.

نحوه احراز هویت در بایننس و کوینکس: دو صرافی محبوب ایرانیان

احراز هویت در کوینکس

شما با ثبت نام در کوینکس می‌توانید روزانه تا سقف ۱۰,۰۰۰ دلار آمریکا برداشت داشته باشید و با احراز هویت این مقدار به ۱,۰۰۰,۰۰۰ دلار افزایش می‌یابد. دیگر امکانات کوینکس هیچ تغییری نمی‌کند و برای هر دو سطح آزاد است.

اما با این‌حال برای موارد امنیتی این صرافی به تمام کاربران توصیه می‌کند که روند احراز هویت کوینکس را تکمیل کنند. انجام این کار بسیار آسان است و تنها باید وارد تنظیمات حساب (Account setting) شوید و بر گزینه (verify) کلیک کنید.

سپس از کارت شناسایی خود را عکس می‌گیرید و همان لحظه یک تصویر از خود به‌صورت زنده نمایش می‌دهید. مدیران نتیجه احراز هویت را در مدت ۱ تا ۳ هفته کاری برای شما ایمیل خواهند کرد.

بهترین استاد ارز دیجیتال

برای این‌که بتوانید خرید و فروش‌های موفق داشته باشید و در این بازار پر ریسک ضرر نکنید، بهتر است از یک متخصص در این حوزه آموزش ببینید یا تحلیل‌های او را دنبال کنید و بر اساس آن تراکنش داشته باشید.

شناسایی بهترین استاد ارز دیجیتال کار آسانی نیست، اما می‌توانیم خصوصیات او را به‌صورت زیر دسته بندی کنیم:

• تحقیقات گسترده‌ای در حوزه ارز‌های دیجیتال دارد و همواره در حال ارتقای دانش خود است.
• تمام زیر و بم ارز‌های دیجیتال و تکنولوژی بلاکچین را می‌داند.
• خود او خرید و فروش زیادی انجام می‌دهد و در این زمینه سال‌ها تجربه دارد.
•‌ می‌تواند مفاهیم پایه در مورد معاملات ارز‌های دیجیتال و تحلیل تکنیکال را توضیح دهد.
• اندیکاتور‌های کاربردی و روش‌های کسب سود روزانه را معرفی می‌کند.
• صرافی‌های مختلف را می‌شناسد و تجربه معاملات در آن‌ها را دارد.

اگر شما نیز به دنبال استادی با چنین ویژگی‌هایی می‌گردید، امید فدوی با سابقه فراوان در حوزه ارز‌های دیجیتال می‌توانید در این امر شما را راهنمایی کند.

با آموزش‌های او نحوه خرید و فروش در صرافی‌های ایرانی و خارجی را یاد می‌گیرید و با استراتژی‌های درست معامله در این بازار آشنا می‌شوید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر