بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
خیرین احداث کلانتری‌ها و پایگاه‌های بسیج از مالیات معاف شدند
نمایندگان مجلس مقرر کردند وجوه خیرین و اشخاص برای احداث کلانتری‌ها و پایگاه‌های بسیج به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی تلقی شود.
کد خبر : ۲۵۵۳۷۸

خیرین احداث کلانتری‌ها و پایگاه‌های بسیج از مالیات معاف شدند

به گزارش بورس نیوز، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه، ۹ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با بند‌های الحاقی (۴)، (۵) و (۱۱) تبصره (۱۰) ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۱ موافقت کردند.

نمایندگان در جریان بررسی پیشنهاد رفع ابهام محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با ۱۶۰ رأی موافق، ۲۹ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۶ نماینده حاضر در صحن علنی موافقت کردند.

در بند الحاقی (۴) تبصره (۱۰) ماده واحده لایحه آمده است: کلیه بانک‌ها و موسسات اعتباری موظفند دو درصد (۲%) از درآمد حاصل از هزینه‌های دریافتی بابت تراکنش‌ها بدون افزایش آن‌ها نسبت به سال ۱۴۰۰ در نظام بانکداری الکترونیکی را به ردیف ۱۶۰، ۱۶۴ نزد خزانه‌داری کل کشور واریز نمایند.

همچنین در ادامه نمایندگان به بررسی پیشنهاد اصلاح کل معصومه پاشایی بهرام نماینده مردم مرند و جلفا پرداختند که در نهایت این مهم با ۱۵۱ رأی موافق، ۳۶ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۳ نماینده حاضر در جلسه به تصویب رسید.

رحمت‌الله نوروزی نماینده مردم علی آباد در مجلس در مخالفت با پیشنهاد اصلاح کل نماینده مرند و جلفا گفت: همه نمایندگان اعتقاد دارند باید به سپاه و بسیج کمک شود و این موضوع جزء اولویت‌های بودجه‌ای قرار دارد. تقویت نیرو‌های مسلح از جمله مواردی بود که در کمیسیون تلفیق مورد تأیید اعضا قرار داشت، اما اینکه بخواهیم در مسائل مختلف مالیات‌ها را کم و نهایتا به تورم اضافه کنیم، سبب رشد پایه پولی خواهد شد.

همچنین در ادامه ابراهیم عزیزی نماینده شیراز و ورزقان در مجلس به عنوان موافق پیشنهاد مذکور گفت: بسیج و گروه‌های جهادی طی سال‌های گذشته درصدد محرومیت‌زدایی بودند و بدون چشمداشت گاهی به اجرای وظایف دستگاه‌های اجرایی در نقاط دوردست پرداخته‌اند لذا باید از آن‌ها حمایت شود.

در بندالحاقی (۵) تبصره (۱۰) ماده واحده لایحه آمده است: وجوهی که توسط خیرین و اشخاص صرف احداث، تکمیل، تقویت و توسعه کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها (با تأیید فرماندهی نیروی انتظامی استان) می‌شود و پایگاه‌های بسیج و حوزه‌های بسیج پروژه‌های عمرانی جهادگران (با تأیید سپاه استان) به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی تلقی می‌شود.

در ادامه بهارستان‌نشینان به بررسی بند الحاقی ۱۱ تبصره ۱۰ ماده واحده لایحه پرداختند و آن را تصویب کردند.

در بند الحاقی (۱۱) تبصره (۱۰) ماده واحده لایحه آمده است: وجوه ارزی حاصل از دعاوی و مطالبات خارجی از سوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، تا سقف دویست هزار میلیارد (۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال به ردیف ۱۶۰۱۶۵ جدول شماره (۵) این قانون واریز و بابت دیون ارزی داخلی و خارجی آن وزارتخانه تسویه می­شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
بررسی موضوع خرید خدمت سربازی برای مشمولان خارج از کشور
به کمیسیون تلفیق بودجه ارجاع داده شد؛

بررسی موضوع خرید خدمت سربازی برای مشمولان خارج از کشور

ادامه همسان سازی حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری در ۱۴۰۱
در نشست علنی امروز صبح مجلس اتفاق افتاد

ادامه همسان سازی حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری در ۱۴۰۱

موافقت مجلس با نوسازی شبکه‌های فرسوده آب و برق
در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی رخ داد؛

موافقت مجلس با نوسازی شبکه‌های فرسوده آب و برق

ارسال نظر