بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۹
سرعت و کارایی کم نظیر پلتفرم های ایران زمین
بانک ایران‌زمین یکی از بانک‌هایی است که اقدامات ارزنده‌ای در زمینه بانکداری الکترونیک انجام داده تا ضمن ارائه خدمات الکترونیکی سریع و آسان مشتریان را از مراجعه حضوری به شعب بی‌نیاز کند.
کد خبر : ۲۵۵۳۹۳

بانک ایران زمین+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، بر کسی پوشیده نیست فناوری نحوه زندگی ما را تغییر می‌دهد و خدمات مشتریان بانکی نیز از این قاعده مستثنی نیست. نوآوری‌ها در فناوری؛ مانند جستجوی آنلاین، چت زنده و تماس‌های ویدیوی، بانک‌ها و شرکت‌های بیمه را برای ارائه خدمات شخصی‌تر، جذاب‌تر و بصری‌تر به مشتریان توانمند می‌کنند.

اما آیا به اندازه کافی کار می‌کنیم؟ خواسته‌های هزاره‌ها با خواسته‌های نسل‌های قبل متفاوت است؛ بنابراین گزارش؛ بانک ایران‌زمین یکی از بانک‌هایی است که اقدامات گسترده و ارزنده‌ای در زمینه بانکداری الکترونیک انجام داده و این امکان را برای مشتریان خود فراهم کرده است که با آماده‌کردن زیرساخت‌های لازم و ارائه خدمات الکترونیکی سریع و آسان مشتریان را از مراجعه حضوری به شعب بی‌نیاز کند.



بر همین اساس با استفاده از اینترنت بانک ایران‌زمین خدماتی از جمله خدمات سپرده، انتقال وجه داخلی، انتقال وجه بین‌بانکی، خدمات کارت و مدیریت چک و بسیاری از خدمات شعبه به‌صورت غیرحضوری و بدون محدودیت زمانی در کنار مشتریان خواهد بود. همچنین دستگاه‌های خودگردان، اپلیکیشن همراه‌بانک و دستگاه‌های VTM از دیگر خدمات بانک ایران‌زمین برای بی‌نیازی مشتریان جهت مراجعه به شعب و دریافت خدمات غیرحضوری بانکداری هستند.

آمار فزاینده وفاداری مشتریان به بانک ایران زمین

ایجاد جامعه حول برند ایران زمین به تضمین وفاداری بستگی دارد. اما دیگر نمی‌توان وفاداری مشتری به یک ارائه دهنده مالی را بدیهی دانست چرا که با افزایش محبوبیت کانال‌های دیجیتال، بانک‌ها باید سخت کار کنند تا رضایت و وفاداری مشتریان را تضمین کنند. محصولات و خدمات نوآورانه نقش کلیدی در این چالش خواهند داشت از همین رو بانک داری نوین و دیجیتال در الگو‌های وفاداری مشتریان ایران زمین مبتنی بر بانکداری دیجیتال در حال تکامل هستند. برای مثال، مشتریان «دیجیتال محور» به میزان قابل توجهی کمتر از مصرف کنندگان «وابسته به شعبه» یعنی چیزی در حدود ۵۵ درصد در مقابل ۶۱ درصد می‌گویند که «قطعاً» از بانک اصلی خود برای خرید محصول خدمات مالی بعدی خود استفاده نخواهند کرد. در واقع رضایت و وفاداری مشتریان در بانکداری دیجیتال ایران زمین ۶ درصد بیشتر از بابکداری فیزیکی است.

گفتنی است بانک‌ها می‌توانند جنبه‌های خاصی از تجربه مشتری را برای افزایش رضایت و در نتیجه وفاداری بهبود بخشند. طبق یک مطالعه، مشتریانی که در داخل هواپیما از خدمات بانکی استفاده می‌کنند، امتیاز رضایت مشتری به طور قابل‌توجهی بالاتر از آن‌هایی هستند که این از این خدمات بی بهره هستند.

نقش نوآوری بانکی دیجیتال در جذب مشریان ایران زمین

نوآوری همچنین برای بهبود رضایت و وفاداری نقش اساسی دارد. برای مثال مشتریان به طور فزاینده‌ای پذیرای بانکداری باز هستند. ۶۱ درصد از مشتریان بانکی تمایل دارند بانک‌ها اطلاعات خود را با سایر پلتفرم‌ها به اشتراک بگذارند به خصوص اگر این امکان را به آن‌ها می‌داد تا یک تجربه بانکداری کامل‌تر داشته باشند بسیار جذاب‌تر بود. در واقع، ۵۳ درصد مایلند محصولات مالی همراه، مانند خدمات املاک و مستغلات همراه با وام مسکن به آن‌ها ارائه شود که این امکانات از مهم‌ترین ویژگی‌های بانکداری دیجیال در بانک ایران زمین است.

سرعت و کارایی کم نظیر پلتفرم‌های ایران زمین

رابطه مردم با بانکشان در حال تغییر است. نسل‌های جوان فقط با هر شعبه‌ای که راحت‌تر است حساب باز نمی‌کنند. به علاوه، آن‌ها با خوشحالی بانک را مطابق با توصیه‌های شخصی یا برای خدمات دیجیتال بهتر تغییر خواهند داد. آن‌ها همچنان برای تبادل انسان به انسان ارزش قائل هستند، اما امروزه مصرف کنندگان سرعت و کارایی پلتفرم‌های دیجیتال را نیز می‌خواهند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های خدمات بانکداری دیجیتال در بانک ایران زمین توجه به سرعت انتقال داده و کارایی در پلتفرم‌ها است.

گفتنی است مشتریان زیر ۳۵ سال به دلیل توصیه دوستان یا خانواده ۵۰ ٪ بیشتر احتمال دارد یک حساب اصلی در بانک باز کنند به علاوه، ۵۰ درصد از مشتریان به همان اندازه احتمال دارد که حساب بعدی خود را در یک بانک جدید باز کنند. این آمار نگران کننده نشان از رقابت نزدیک برند‌های بانکی در کشور دارد از طرفی همواره مشتریان بانکی به دنبال یک تجربه جدید و آسان در خدمات بانکی هستند. تا جایی که بیش از نیمی از مشتریان بانکی در شرایط سخت کرونایی، ابراز تمایل کردند تا بین کانال‌های انسانی و دیجیتال بانکی سوئیچ کنند.

گفتنی است، بانک ایران زمین ضمن درک شرایط سخت رقابتی و لزوم توجه به اعتماد مشتریان زیرساخت‌های لازم برای توسعه بانکداری دیجیتال را فراهم کرده و گوی سبقت را از سایر رقبای بانکی خود ربوده است.

شایان ذکر است؛ طبق آمار جهانی مشتریان بانک‌ها برای بررسی حساب‌های خود ۱۸ درصد از طریق موبایل، ۵۴ درصد از طریق سامانه‌های آنلاین، ۵ درصد از طریق ATM و ۱۰ درصد از طریق تلفن گویا استفاده می‌کنند همچنین این آمار در انتقال وجه بدین صورت است: ۱۱ درصد از طریق موبایل، ۵۵ درصد از طریق سامانه‌های آنلاین، ۴ درصد از طریق ATM و ۷ درصد از طریق تلفن گویا و برای پرداخت قبوض آب، برق و گاز ۱۰ درصد از طریق موبایل، ۴۹ درصد از طریق سامانه‌های آنلاین و دو درصد از طریق ATM و ۳۷ درصد از طریق تلفن گویا استفاده می‌کنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر