بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
کدام لیدر بورس، اسیر نقدینگی می‌شود
نمی‌توان از این نکته گذشت که بمب‌باران اخبار خوب برجامی با چاشنی جهش عالی نرخ‌های جهانی بسیاری از سهم‌های بازار را جذاب کرده و نقطه ورود سهم‌ها به پرتفو‌ها را بیش از پیش سبز کرده است بنابراین باید توجه داشت که سهامداران باید سهمی را شکار کنند که حداقل یک گام از شاخص‌کل جلوتر حرکت کند و با خود شاخص همگام یا عقب‌تر نباشند.
کد خبر : ۲۵۵۵۸۷

کدام لیدر بورس، اسیر نقدینگی می‌شود

به گزارش بورس نیوز، در نخستین روز از هفته جاری سخن از شکستن خط نزولی را شد که از مردادماه گریبانگیر شاخص‌کل بود و با تمام اخبار مثبت و قابل اتکا شاخص همانند کنگر خورده‌ها، لنگر می‌انداخت و روز به روز مسیر نزولی‌تری را طی می‌کرد.

باید توجه داشت که همانند روز معاملاتی گذشته بازارسرمایه ابتدا کدام کانال‌ها و گروه‌ها نقدینگی ورود را جذب می‌کنند و باید دید که آیا مانند دیروز، دلاری‌ها، پتروشیمی و فلزی‌ها در جذب نقدینگی پیشگام می‌شوند یا اینکه دیگر گروه‌ها نیز برای جذب نقدینگی در بازارسرمایه به آمادگی کامل رسیده‌اند تا حقوقی و حقیقی‌های واقعی اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.

البته نمی‌توان از این نکته گذشت که بمب‌باران اخبار خوب برجامی با چاشنی جهش عالی نرخ‌های جهانی بسیاری از سهم‌های بازار را جذاب کرده و نقطه ورود سهم‌ها به پرتفو‌ها را بیش از پیش سبز کرده است بنابراین باید توجه داشت که سهامداران باید سهمی را شکار کنند که حداقل یک گام از شاخص‌کل جلوتر حرکت کند و با خود شاخص همگام یا عقب‌تر نباشند.

بازارسرمایه در روز معاملاتی گذشته توانست بر روی ۱,۲۹۸ واحدی بایستد و عملا با تثبیت در این پله، می‌توان خو‌ش‌بین به آینده روز‌های معاملاتی بود. اثرات این تثبیت را طی امروز و دیگر روز‌های معاملاتی و حتی ابتدای سال آتی نیز بیشتر میتوان به نظاره نشست.

با این وجود فروشندگان سرسخت نیز هیچگاه بیکار نمی‌نشینند و بار‌ها بازارسرمایه را با عرضه‌های آبشاری به چالش می‌کشند تا نانی در روغن زنند و بی‌لیاقتی ناظران بورسی را به رخ آن‌ها بکشند.

پس سهامداران باید توجه داشته باشند که بسیار مهم بوده که امروز در قیمت‌های خوب خریدار سهام جذاب باشیم و مسیری را دنبال کنیم که به شکل گیری روند مثبت پایدار و نهایتا فروشنده پشیمان منجر شود. در اینصورت است که بازار در چنبره طرف تقاضا قرار خواهد گرفت و روند صعودی را به نظاره خواهیم نشست.

دلار وارد کانال ۲۵ هزارتومان شد

دلار امروز در معاملات بازار آزاد بلاخره بعد از چند روز مقاومت، بار دیگر وارد کانال ۲۵ هزار تومان شد به طوری که با قیمت ۲۵ هزار و ۷۷۰ تومان دست به دست شد. سکه نیز با کاهش قیمت در سطح ۱۱ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان قرار گرفته است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر