بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
سرمایه‌گذاری‌‌ها در غیر‌بورسی بیشتر شد؛

سود ۴۲۷ میلیارد ریال "ومعادن" از واگذاری سهام

سود ۴۲۷ میلیارد ریال
سرمایه‌گذاری شرکت "ومعادن" در شرکت‌های «غیر بورسی» نسبت به ماه گذشته ۲ درصد افزایش یافت، عمده‌ترین سرمایه‌گذاری در خارج از بورس نیز متعلق به بخش «استخراج کانه‌های فلزی» با ۲۱،۸۴۹ میلیارد ریال بود.
کد خبر : ۲۵۵۶۰۵

ومعادن+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات "ومعادن" در گزارش فعالیت ماهانه خود منتهی به بهمن‌ماه سال جاری، مجموع سرمایه‌گذاری‌های خود در شرکت‌های «بورسی» و «غیربورسی» را مبلغی بالغ‌بر ۱۵۶،۱۴۹ میلیارد ریال شناسایی کرد که این مبلغ نسبت به ماه گذشته افزایش ۱,۱۶ درصدی را تجربه کرد.

عمده‌ترین سرمایه‌گذاری‌های شرکت "ومعادن" در بهمن‌ماه سال ۱۴۰۰ مربوط به شرکت‌های بورسی با مبلغ ۱۱۷،۵۶۷ میلیارد ریال بود، بیشترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری در شرکت‌های بورسی در اختیار «استخراج کانه‌های فلزی» با ۹۱،۲۴۳ میلیارد ریال بود که رشد ۱,۹۹۴ میلیارد ریالی (۲ درصد) را نسبت به ماه گذشته به همراه داشت و جایگاه بعدی را نیز بخش «فلزات اساسی» با ۱۸،۴۹۵ میلیارد ریال از آن خود کرد.

عملکرد ماهانه ومعادن+بورس نیوز

سرمایه‌گذاری شرکت "ومعادن" در شرکت‌های «غیر بورسی» نسبت به ماه گذشته ۲ درصد افزایش یافت، عمده‌ترین سرمایه‌گذاری در خارج از بورس نیز متعلق به بخش «استخراج کانه‌های فلزی» با ۲۱،۸۴۹ میلیارد ریال بود.


بیشتر بخوانید: درخشش «ومعادن» در ارزیابی صد شرکت برتر کشور


بر اساس این گزارش توسط گروه تحقیق بورس نیوز، ارزش بازار سرمایه‌گذاری‌های "ومعادن" طی این دوره ماهانه در بخش شرکت‌های «بورسی» مبلغی بالغ‌بر ۱،۴۶۴،۴۳۲ میلیارد ریال شناسایی شد و در یازدهمین ماه از سال جاری عمده‌ترین ارزش بازار مربوط به «استخراج کانه‌های فلزی» با ۱،۲۴۸،۳۲۴ میلیارد ریال بود که ۶ درصد افزایش را در مقایسه با دی‌ماه تجربه کرد و نسبت به دوره مشابه سال گذشته نیز ۵۰ درصد افزایش یافت.

بر پایه این گزارش، "ومعادن"  در بهمن‌ماه ارزش بازار خود را در بخش سرمایه‌گذاری‌های شرکت‌های بورسی مبلغی بالغ‌بر ۱،۴۶۴،۴۳۲ میلیارد ریال ارائه کرد که در مقایسه با ماه گذشته با ۵ درصد افزایش ارزش بازار روبه‌رو بود.

ارزش بازار سرمایه گذاری های بورسی ومعادن+بورس نیوز

بیشترین ارزش بازار "ومعادن" در صورت‌وضعیت پرتفوی بورسی مربوط به شرکت «سنگ‌آهن گل گهر» با ۴۹۸،۸۱۱ میلیارد ریال بود و در جایگاه بعد نیز شرکت «معدنی و صنعتی چادرملو» با ۲۸۶،۶۹۹ میلیارد ریال قرار داشت که هر ۲ شرکت در مقایسه با ارزش بازار ماه گذشته خود به ترتیب با افزایش ۳,۳۶ درصد و ۳,۳۱ درصد مواجه بود.

شرکت "ومعادن" در بهمن‌ماه سال جاری از بخش معاملات واگذاری سهام ۴۲۷ میلیارد ریال سود کسب کرد، شرکت در انتهای بهمن‌ماه چندین شرکت با بهای تمام‌شده ۱۱۷،۵۶۷ میلیارد ریال در پرتفوی بورسی خود داشت که با رشد ۱,۱۴۶ درصدی به مبلغ ۱،۴۶۴،۴۳۲ میلیارد ریال رسید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر