بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
با موافقت نمایندگان مجلس شورای اسلامی؛

اختصاص ۱۰ هزارمیلیارد تومان به تکمیل زیرساخت حمل و نقل

اختصاص ۱۰ هزارمیلیارد تومان به تکمیل زیرساخت حمل و نقل
نمایندگان مجلس با اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل و توسعه نگهداری زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای‌، ریلی، هوایی‌، دریایی و تجهیزات و ناوگان موافقت کردند.
کد خبر : ۲۵۵۶۹۲

حمل و نقل+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با بند (ب) تبصره (۱۱) این لایحه موافقت کردند.

براساس بند (ب) تبصره (۱۱) ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور؛ به منظور توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور و ارتقای سطح بهره‌وری در این بخش، وزارت راه و شهرسازی از طریق شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه مجاز به مولد‌سازی اموال منقول و غیرمنقول خود و همچنین تغییر کاربری و فروش زمین‌های مازاد در اختیار تا سقف یکصد هزار میلیارد (۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال است. تهاتر اموال مذکور با طلبکاران طرح‌های این بند مجاز است. منابع حاصله پس از واریز به حساب صندوق توسعه حمل ونقل نزد خزانه‌داری کل کشور صرف تکمیل، توسعه و نگهداری زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، هوایی، دریایی و تجهیزات و ناوگان می‌شود. مبلغ هزار میلیارد (۱۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال از این منابع صرف احداث راه عشایر می‌شود.


  • بیشتر بخوانید:
اشتراک گذاری :
ارسال نظر