بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵
مدیرعامل شرکت کارگزاری صبا تامین در گفت‌وگو با بورس‌نیوز؛

معامله ریالی برای خریداران خارجی

معامله ریالی برای خریداران خارجی
مدیرعامل شرکت کارگزاری صبا تامین گفت: در حال حاضر اشخاص خارجی در تمامی بورس‌ها به صورت ریالی معاملات را انجام می‌دهند اما؛ پیش‌بینی شده که در راستای بزرگ‌تر و عمیق‌تر شدن بازار، معاملات ارزی با تسویه ارزی نیز تعریف شود و امیدواریم با اخذ سطح بین‌المللی مرجع قیمت‌گذاری منطقه‌ای شود.
کد خبر : ۲۵۵۸۲۳

وحید حسن پور+بورس نیوز

وحید حسن پور، مدیرعامل شرکت کارگزاری صبا تامین در گفت‌وگو با بورس نیوز، درخصوص معاملات قرارداد آتی بورس انرژی اظهار کرد: معاملات آتی جزوی از بازار دوطرفه در بازارسرمایه بوده و هر فردی که اقدام به اخذ کد معاملاتی آتی کند، می‌تواند در موقعیت خرید و فروش معاملات آتی شرکت کند و محدودیتی برای اشخاص حقوقی و حقیقی در عرضه و خرید وجود ندارد.



وی افزود: شرکت‌ها، اشخاص حقیقی و داخلی و همچنین شرکت‌ها و اشخاص حقیقی خارجی نیز می‌توانند در ابتدا با کد سهامداری اخذ کنند و سپس با کمک شرکت‌های کارگزاری به معاملات آتی دسترسی پیدا خواهند کرد و محدودیتی در اجرا وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت کارگزاری صبا تامین در خصوص معاملات ارزی ادامه داد: در حال حاضر اشخاص خارجی در تمامی بورس‌ها به صورت ریالی معاملات را انجام می‌دهند اما؛ پیش‌بینی شده که در راستای بزرگ‌تر و عمیق‌تر شدن بازار، معاملات ارزی با تسویه ارزی نیز تعریف شود و امیدواریم با اخذ سطح بین‌المللی مرجع قیمت‌گذاری منطقه‌ای شود.

حسن پور با اشاره به دامنه نوسان در معاملات گفت: دامنه نوسان به عنوان یک ریزساخت‌هایی که مانع توسعه همه بخش‌های بازار می‌شود و عمده‌ترین آن را در توسعه سهام می‌بینیم تبعات زیادی دارد و شائبه‌های زیادی را می‌تواند به وجود بیاورد. در بازاری که یک بازار باز است و در مقایسه با آن، همان محصول در جای دیگری از دنیا با دامنه باز می‌تواند حرکت کند، فرصت‌های آربیتراژی اشتباهی را ایجاد می‌کند که این می‌تواند یک نقطه ضعف باشد. امیدواریم همان طور که رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار امروز اعلام کرد دامنه نوسان وقتی باز می‌شود نویدی برای این باشد که به طور کلی برداشته شود. مخصوصا برای بازار‌های آتی که دلیل برای دامنه نوسان ندارند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر