بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹
مدیرعامل بورس انرژی در گفت‌وگو در پاسخ به بورس‌نیوز؛

انحصار کارگزاری‌ها در بورس‌انرژی صحیح نیست

انحصار کارگزاری‌ها در بورس‌انرژی صحیح نیست
فقط کارگزاری صبا تأمین به تنهایی در این معاملات حضور ندارد بلکه ۷ کارگزاری دیگر نیز امروز مجوز معاملات را گرفته بودند و به دلایل فنی موجود از روز شنبه آن ۷ کارگزاری دیگر نیز وارد معاملات می‌شوند.
کد خبر : ۲۵۵۸۲۶

علی نقوی مدیرعامل بورس انرژی+بورس نیوز

علی نقوی مدیرعامل بورس انرژی در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص دایره اهداف مهاملات قرارداد‌های آتی چنین گفت: در قرارداد‌های آتی ۲ گروه سرمایه‌گذاران، تولیدکنندگان و خریداران ورود خواهند کرد.

وی افزود: این سرمایه‌گذاران گروهی هستند که به واسطه‌ی استفاده از تفاوت نرخ‌‎ها و نوسانات موجود در قرارداد می‌خواهند بهره‌مند شوند و گروه دیگر، تولیدکنندگان و خریداران اصلی کالا‌ها هستند که به واسطه‌ی پوشش ریسک در سمت خرید یا فروش قرارداد قرار می‌گیرند.

مدیرعامل بورس انرژی تصریح کرد: البته این در صورتی است که اگر حجم مورد نظر که استاندارد تحویل هست را داشته باشند می‌توانند قرارداد را در زمان تحویل، تحویل بگیرند.

نقوی در پاسخ به سؤال چرا فقط یک کارگزاری در این معاملات حضور دارد نیز چنین پاسخ داد: فقط کارگزاری صبا تأمین به تنهایی در این معاملات حضور ندارد بلکه ۷ کارگزاری دیگر نیز امروز مجوز معاملات را گرفته بودند و به دلایل فنی موجود از روز شنبه آن ۷ کارگزاری دیگر نیز وارد معاملات می‌شوند.

مدیرعامل بورس‌ انرژی تصریح کرد: در خردادماه سال جاری طی نامه‌ای که به تمام کارگزاری‌ها ارسال شد، این توضیح ارائه شده که با چه مکانیزمی این مبادلات انجام می‌شود و هرکدام از کارگزاری‌هایی که اعلام آمادگی برای حضور در این معاملات کردند در حال طی کردن مسیر فنی هستند.

وی افزود: در حال حاضر هر شرکت خدمات بر خطی که سامانه آن با دستورالعمل‌های ما همخوانی داشته باشد مجوز مبادلات را دریافت خواهد کرد و سیاست ما این است که تمام کارگزاران عضو، مبادلات آتی را انجام دهند و به‌هیچ‌وجه یک کارگزاری خاص مدنظر نبود.

نقوی خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است که کارگزاری صبا تأمین اولین کارگزاری بود که توانست مجوز آن را بگیرد وگرنه در روز گذشته ۷ کارگزاری دیگر مجوز گرفتند، ولی به دلایل فنی امکان معامله برای بعضی از آن‌ها فراهم نشد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
زیرساخت «مدیریت فناوری» برای انجام معاملات قرارداد آتی
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد:

زیرساخت «مدیریت فناوری» برای انجام معاملات قرارداد آتی

معامله ریالی برای خریداران خارجی
مدیرعامل شرکت کارگزاری صبا تامین در گفت‌وگو با بورس‌نیوز؛

معامله ریالی برای خریداران خارجی

ارسال نظر