بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
به سهامداران توصیه می‌شود هیچ گاه براساس داده‌های کانال‌های بورسی که اعتبار آن‌ها تنها براساس ممبر غیرواقعی است گام بر ندارند چه برسد به آنکه تحت تاثیر کانال‌های برجام و دلاری بخواهند اقدام به سوار یا پیاده شدن از سهم کنند.
کد خبر : ۲۵۵۹۵۹

پیش گشایش+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، امروز را می‌توان با کلیدواژه "مقاومت" در بازار سرمایه آغاز کرد. چراکه فروشندگان یا همان حقوقی‌های نیازمند نقدینگی که نتوانستند سهم های خود را طی مدت زمان هفته گذشته و دیروز نقد کنند احتمالا فشار فروش را طی معاملات امروز بازار سرمایه به اوج خواهد رساند و از سوی دیگر شاید این فشار فروش تا نیمه نخست معاملات فردا دوشنبه ادامه دار باشد.

البته نکته جالبی که طی معاملات روز گذشته یعنی شنبه رخ داد جریان نقدینگی و پول هوشمند از زیر تابلوی بازار رخت نبست بلکه این جریان در سهم‌های بازار پایه‌ای و کوچک بیشتر جابجا می‌شد تا سهامداران و شاید بازیگران خاص بخواهند تا آخرین فرصت‌ها از نوسان گیری به صورت کامل بهره‌مند شوند.

سهامداران باید با همان کلیدواژه یا رمز مقاومت پورتفویی که طی مدت‌ها سعی در جمع آوری ارزنده‌ها در آن کردند را نباید با یک خبر یا هیجان‌های منفی از کف بدهند. باید بدانیم که فرصت آغاز روند صعودی سهم‌های ارزنده از ابتدای سال آتی اغاز خواهد شد و نمی‌توان از این حقیقت گذشت که ترمز بازار سرمایه دیگر توسط حقوقی‌ها تا مدت زمان یک الی دو ماه کشیده نخواهد شد چراکه نقدینگی ابتدای سال در پروسه کاری حقوقی‌ها جایگاه خاصی را ندارد، زیرا زمانبندی بودجه آن‌ها و پرداختی‌های این نوع شرکت‌ها معمولا از خرداد به بعد به روز می‌شود.

به سهامداران توصیه می‌شود هیچ گاه براساس داده‌های کانال‌های بورسی که اعتبار آن‌ها تنها براساس ممبر غیرواقعی است گام بر ندارند چه برسد به آنکه تحت تاثیر کانال‌های برجام و دلاری بخواهند اقدام به سوار یا پیاده شدن از سهم کنند. پیشنهاد می‌شود که مطابق روز گذشته باز هم سهامداران به سهم‌های نفتی، کامودیتی و البته بعضا ریالی‌های ارزنده نگاه ویژه‌ای داشته باشند و اگر فاکتور‌های حمایتی از این سهام وجود داشته باشد سرمایه خود را به صورت پله‌ای به این نوع سهم‌ها وارد کنند و هیچ گاه یک جا اقدام به سرمایه گذاری در روز‌های منفی و قرمز نکنید تا حد ضرر را به گونه‌ای مثبت کاهش دهید.

قیمت دلار نوسانی بود
دلار روز گذشته در بازار آزاد با نوسانات زیادی همراه بود تاجایی که برای ساعت‌ها در قیمت ۲۵ هزار تومان معامله شد، و درنهایت با کاهش قیمت در ۲۶ هزار و ۲۰ تومان معامله شد. اما سکه تقریبا روند ثابتی داشت و در سطح ۱۲ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان نرخ گذاری شد.

همچنین، دیروز هر گرم طلا ۱۸ عیار با افزایش ۷ هزار و ۶۰۰ تومانی نسبت به روز گذشته به قیمت یک میلیون و ۲۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان رسید.

تعادل در بازار رمزارز‌ها

در معاملات روز گذشته رمزارز‌ها وضعیت متعادلی داشتند، بیت کوین با رشد اندک در سطح ۳۸.۹۳۲ هزار دلار معامله شد و اتریوم نیز ۱.۶۷ درصد افزایش یافت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر