بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: تاکید می کنم که آنچه که امروز در مذاکرات وین اتفاق افتاده است، یک تنفس و توقف کوتاه است. برخی از بن بست یا اتمام مذاکرات نام بردند که همان شب در مورد آن توضیح داده شد و این تنفس به درخواست هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک انجام شد.
کد خبر : ۲۵۶۰۵۹

خطیب زاده+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در تشریح آخرین وضعیت مذاکرات وین، اظهار کرد: تاکید می کنم که آنچه که امروز در مذاکرات وین اتفاق افتاده است، یک تنفس و توقف کوتاه است. برخی از بن بست یا اتمام مذاکرات نام بردند که همان شب در مورد آن توضیح داده شد و این تنفس به درخواست هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک انجام شد.



وی افزود: هیئت‌ها در پایتخت هستند. ما الان در نقطه‌ اعلام توافق قرار نداریم و آن هم به دلیل این است که برخی مباحث بسیار کلیدی و البته محدود باقی مانده است که آن‌ها باید در واشنگتن تصمیم‌گیری شود و به محض اینکه این تصمیمات در واشنگتن اتخاذ شود ما در نقطه‌ای قرار خواهیم گرفت که به وین برگردیم و دور نهایی برای رسیدن به یک توافق خوب و پایدار را برگزار کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: الان در آن نقطه قرار نداریم و منتظر هستیم که پاسخ ایالات متحده را بشنویم.

خطیب‌زاده تاکید کرد: رایزنی‌ها در سطوح مختلف ادامه دارد، همانطور که عرض کردم وزیر امور خارجه کشورمان و وزرای خارجه کشور‌های دیگر عضو «برجام» مدام با هم در تماس هستند.

وی اعلام کرد: آقای امیرعبداللهیان فردا عازم مسکو است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: مجددا تاکید می‌کنم، آنچه که برای ما در این مسیر به عنوان چراغ راهنما خواهد بود، حرکت در چارچوب منافع قطعی ملت ایران است که براساس آن، توافق خوب را مشخص می‌کند.

خطیب‌زاده در پاسخ به سوالی درباره انتشار برخی اخبار در یکی از رسانه‌های نزدیک به شورای عالی امنیت ملی کشورمان پیرامون توقف مذاکرات کشورمان با عربستان از سوی ایران، گفت: دبیرخانه شورای امنیت ملی، رسانه‌ای ندارد؛ تاریخی توسط دوستان ما در عراق برای گفتگو‌های دوره پنجم میان ایران و عربستان سعودی اعلام شده بود و من هم در هفته‌های قبل اعلام کردم که این رفت و برگشت‌ها وجود داشته است، اما می‌توانم بگویم که این تاریخ قطعی نیست و هر وقت تاریخ قطعی شود و دو طرف در مورد تاریخ توافق کنند، من به همه شما اعلام خواهم کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر