بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
نسبت به مدت مشابه سال گذشته رقم خورد؛

رشد ۱۵ درصدی تولید فولاد ایران در آذرماه

رشد ۱۵ درصدی تولید فولاد ایران در آذرماه
تولید فولاد ایران در ماه دسامبر ۲۰۲۱ (آذر ماه ۱۴۰۰) نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰، رشد ۱۵.۱ درصدی را ثبت کرد.
کد خبر : ۲۵۶۰۶۵

فولاد ایران+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، تولید فولاد ایران در ماه دسامبر ۲۰۲۱ (آذر ماه ۱۴۰۰) نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰، رشد ۱۵.۱ درصدی را ثبت کرده بود؛ این رقم در ماه نوامبر ۲۰۲۱ (آبان ۱۴۰۰) نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ با کاهش ۵.۲ درصدی به ۲.۷ میلیون تن، در ماه اکتبر (مهر ۱۴۰۰) با کاهش ۱۵.۳ درصدی به ۲.۲ میلیون تن رسیده بود.



تولید فولاد ایران در ماه سپتامبر (شهریور ۱۴۰۰) برای نخستین بار در دوره شیوع کرونا منفی شده و نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ با کاهش ۵۱.۴ درصدی به ۱.۳ میلیون تن رسیده بود.

به این ترتیب، آمار ماه‌های مهر و آبان نشان می‌دهد که بخش اعظمی از این کاهش‌ها جبران و در ماه آذر روند تولید فولاد کشور، افزایشی شده و در دی ماه ادامه پیدا کرده است.

بر اساس این گزارش، ایران در فوریه ۲۰۲۱ (بهمن ۱۳۹۹)، در میان بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولاد جهان در جایگاه دهم قرار گرفت که از آن ماه تاکنون و با وجود سه ماه روند کاهشی، این جایگاه را حفظ کرده است.

بر اساس این گزارش، ایران در سال گذشته میلادی همچنان جایگاه دهم خود را حفظ کرده است.

با شروع همه‌گیری ویروس کرونا در جهان از دسامبر سال ۲۰۱۹، صنایع، کارخانه‌ها و تقریبا تمامی کشور‌ها در تعطیلی فرو رفتند و خسارات اقتصادی بی‌شماری در جهان به بار آورد، اما پس از گذشت بیش از یک سال از این وضعیت برخی از کشور‌ها در حال بازیابی نسبی خود هستند.

البته ایران در تمامی این مدت روند افزایشی خوبی داشت، اما برای نخستین بار در ماه شهریور، تولید ایران کاهشی شد و در مهر و آبان ماه نیز با وجود کاهشی بودن، بخش اعظمی از این کاهش جبران و در آذر ماه روند افزایشی شد و در دی ماه ادامه پیدا کرد.

البته گفته می‌شود، احتمال دارد این کاهش تولید در شهریور ماه به علت قطعی برق کارخانه‌های تولید فولاد در شرایط کمبود برق در کشور بوده باشد.

همچنین بر اساس این گزارش، تولید فولاد ایران طی سال ۲۰۲۱ به ۲۸.۵ میلیون تن رسیده است که نسبت به سال ۲۰۲۰ کاهش ۱.۸ درصدی را نشان می‌دهد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر