بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
۱,۴۲۰ میلیون واحدی، تا ابتدای ۱۴۰۱
درحالی که بازارسرمایه سوار بر خبر عرضه خودرویی‌ها شده، باید دید که آیا رشد شاخص تا مرحله ۱,۴۲۰ میلیون واحدی رقم خواهد خورد یا خیر.
کد خبر : ۲۵۶۱۴۱

پیش گشایش؛

به گزارش بورس نیوز، دیروز وقتی وزیر صمت سوار بر سهم‌های خودرویی شد و قراری مبنی بر آن گذاشت که باقی‌مانده سهام ایران خودرو و سایپا توسط دولت عرضه خواهد شد، سهم‌های این گروه و زیرمجموعه‌ها سال نو را سریعا تحویل کردند!

از سوی دیگر، اگر دولت همانند سرخابی‌ها اگر اعتقاد به عرضه باقی‌مانده خودرویی‌ها داشته باشد خوب است ولی، کارنامه دولت‌ها در واگذاری این دو حیاط‌خلوت به‌گونه‌ای تاکنون رقم خورده که باید یاد آن مثال معروف «ماست و آب دریا، افتاد که اگر دوغ بشود ...»

بهر حال شرایط برای بهبود عمومی در بازار فراهم است و باید این رشد کوچک را نیز به فال نیک گرفت و مهیای قدم‌های بزرگتر شد، بویژه با اتمام فروش‌های اعتباری. هدف تقریبی ۱/۴۲۰/۰۰۰ واحد تا قبل از اتمام فروردین ۱۴۰۱ در دسترس است.

در انتها خاطر نشان می‌سازم که با توجه به اخبار مثبت از مذاکرات مرتبط با برجام باید فردا تنور معاملات نماد‌های مرتبط با برجام کمی گرم شود و دو خودرو ساز بزرگ نیز احتمالا از این مسیر نیز شاهد تقویت معاملات خواهند بود.

قیمت دلار همچنان ۲۶هزار تومان

دلار دیروز در بازار آزاد علی رغم اخبار مثبت افزایش یافت به طوری که در این ساعات در ۲۶ هزار و ۵۵۰تومان معامله شد. سکه نیز با روند متفاوت از قیمت دلار با کاهش همراه بود و در ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان نرخ گذاری شد.

نفت ۱۰۰ دلار شد

بهای نفت برنت با افت متوالی در معاملات روز گذشته با کاهش ۵ درصدی به ۱۰۰ دلار رسید.

شرق تا غرب

شاخص‌های اصلی سهام ایالات متحده دیروز مثبت شدند؛ به طوری که داوجونز رشد ۴۶۳ واحدی را ثبت کرد، S&P ۵۰۰ و نزدک نیز بیش از ۱.۶۰ درصد افزایشی بودند. شاخص شانگ‌های در معاملات دیروز با افت ۴.۹۵ درصدی همراه بود و در سطح ۳۰۶۴ واحد قرار گرفت. شاخص نیکی ژاپن روز گذشته با افزایش ۰.۱۵ درصدی  درمحدوده ۲۵۳۴۷ هزار واحد قرار گرفت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر