بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
رشد ۴ درصدی شاخص‌کل/ ۸۴۲ میلیارد تومان پول هوشمند، پرید!
بازارسرمایه آخرین هفته خود را با رشد ۴ درصدی همراه شد اما؛ در این هفته متاسفانه ۸۴۲ میلیارد تومان پول هوشمند از بازارسرمایه خارج شد.
کد خبر : ۲۵۶۱۸۳

بازارسرمایه در هفته‌ای که گذشت؛

به گزارش بورس‌نیوز، بازارسرمایه در هفته جاری روندی بسیار جالب را از خود به نمایش گذاشت و تمام تحلیلگران را انگشت به‌دهان کرد.

در روزهایی که انتظار آن می‌رفت تا بازارسرمایه منفی باشد، این روند مثبت بود و در روزهایی که تصور اهالی بازار بر آن بود که فروشندگان بازار را قرمز خواهند کرد، بازار کاملا با سبزی به پایان رسید.

در پایان هفته شاهد آن هستیم که شاخص‌کل به نسبت ابتدای هفته با رشد ۴درصدی و شاخص هم‌وزن با کاهشی که در ابتدای هفته همراه بود، توانست با صعود خود، تقریبا عملکرد هفتگی خنثی را از خود به نمایش بگذارد.

بازارسرمایه در هفته‌ای که گذشت؛بازارسرمایه در هفته‌ای که گذشت؛

اما خبر بدی که می‌توان داد خروج پول هوشمند از بازارسرمایه بوده که رقمی در حدود ۸۴۲ میلیارد تومان ارزش‌گذاری شده است. 

بازارسرمایه در هفته‌ای که گذشت؛

در این هفته، «خودرو»، «بانک» و «فلزات اساسی» توانستند که ارزش بازار خود را گسترش دهند و دیگر لیدرها، در جدول زیر نتوانستند جایگاه مناسبی را برای خود بدست آوردند.

بازارسرمایه در هفته‌ای که گذشت؛

مهم‌ترین اخبار این هفته

از مهم‌ترین اخبار این هفته می‌توان به چند تیتر اشاره داشت که بیشتر به خودرویی‌ها مربوط بود چراکه در ابتدای هفته وزیر صمت اعلام کرد که قرار است از اردیبهشت ۱۴۰۱ واردات خودرو آزاد شود که سریعا بحث استیضاح وزیر صمت مطرح شد و در اواسط هفته خبر واگذاری باقی‌مانده سهام ایران خودرو و سایپا عنوان شد.

در این بین خبر‌های برجامی نیز بازخورد بالایی داشت که از سویی سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرد «مشخص نیست چه زمانی به مذاکرات احیای برجام برمی‌گردیم» و حتی شنیده شد که مذاکرات با عربستان نیز تعلیق شده و از طرف دیگر، مرندی اعلام کرد که هنوز متنِ نهایی در مذاکرات وین وجود ندارد.

همچنین نمی‌توان از دل بورسی‌ها از اخباری همچون  «نمایش عمق مظنه نماد‌ها از ۱۵ فروردین برای کلیه سهامداران»، «پذیرش نخستین معدن طلا در بازارسرمایه» گذشت.

با نگاهی به اخبار ایران در خارج کشور نیز «هدف قرارگرفتن مراکز موساد در اردبیل» قابل تامل بود.

در بخش خارجی نیز مسکو تهدید کرده که «گاز اروپا را قطع خواهد کرد» و آمریکا نیز پای ناتو را از واشنگتن وسط کشید که اگر ناتو بیاید، جنگ جهانی رخ خواهد داد.  

فلزات جهانی، منفی شدند

از سوی دیگر باید اشاره داشت که در این هفته، اوضاع کامودیتی‌ها چندان جذاب نبود و اغلب فلزات روند منفی را تجربه کردند.

بازارسرمایه در هفته‌ای که گذشت؛

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
نفس راحت بازار سرمایه در آخرین چهارشنبه سال
در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح شد:

نفس راحت بازار سرمایه در آخرین چهارشنبه سال

نیم نگاهی به بازارسرمایه ۲۳ اسفندماه؛

"بورس" سوار بر خودروسازان / روز ملی "معاملات بلوکی"

ارسال نظر