بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
افزایش ۴ درصدی قیمت نفت برنت
قیمت معاملات آتی نفت برنت با افزایش حدود ۴ درصدی به ۱۰۸ دلار در هر بشکه رسید.
کد خبر : ۲۵۷۱۸۷

قیمت نفت برنت+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، در حالی که قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه ژوئن در بازار آتی لندن به ۱۰۸.۷ دلار آمریکا رسید، اما قیمت نفت خام اروپا همچنان کمتر از بالاترین رقم سالانه (۱۲۷.۹۸ دلار) است که در هشت مارس (۱۷ اسفند) ثبت شد.



از سوی دیگر، معاملات آتی وست تگزاس نیز حدود ۴ درصد افزایش یافت و در محدوده ۱۰۴ دلار در هر بشکه قرار گرفت. این رقم بالاترین قیمت وست تگزاس از ۳۰ مارس است. نفت خام آمریکا از آغاز سال جاری میلادی تاکنون، ۳۸ درصد افزایش یافته و حداکثر سالانه خود را به ۱۲۳.۷ دلار رسانده است.

قیمت نفت برنت همزمان با از بین رفتن امید‌ها از توافق صلح آتی بین روسیه و اوکراین و در میانه نگرانی سرمایه‌گذاران از عرضه نفت، افزایش یافته است.

روند افزایشی برنت در حالی ثبت شده که آژانس بین‌المللی انرژی امروز پیش‌بینی کرد که با وجود کاهش عرضه نفت از مسکو، اختلال جدی در عرضه را پیش‌بینی نمی‌کند و برآورد‌های خود از تقاضای جهانی نفت خام را کاهش می‌دهد.

آژانس بین‌المللی انرژی معتقد است تقاضا در سال ۲۰۲۲ حدود ۹۹.۴ میلیون بشکه در روز خواهد بود. این میزان هر چند ۱.۹ میلیون بشکه بیشتر از سال ۲۰۲۱ بوده، اما ۲۶۰ هزار بشکه کمتر از پیش‌بینی یک ماه گذشته است.

آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) و ایالات متحده آمریکا برای آزادسازی حجم عظیمی از ذخایر نفتی خود (دو بار متوالی در یک ماه) توافق کرده‌اند تا از این طریق بازار پر تلاطم افزایش قیمت نفت را آرام کنند. طبق اعلام آژانس بین المللی انرژی، تا ۶ ماه آینده معادل بیش از یک میلیون بشکه در روز در اختیار بازار‌های جهانی قرار می‌گیرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر