بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴
نیم نگاهی به بازار سرمایه ۲۹ فروردین؛

رشد ۱.۸۱ درصد شاخص‌کل/ غول سیاه، بالاخره سبز شد

رشد ۱.۸۱ درصد شاخص‌کل/ غول سیاه، بالاخره سبز شد
امروز پس از مدت‌ها در کنار تمام اتفاق‌های بازار "شستا" رنگ سبز به خود دید و شاید این سهم پس از مدت‌ها، از کما خارج شده باشد.
کد خبر : ۲۵۷۳۷۷

رشد ۱.۸۱ درصد شاخص‌کل/ غول سیاه، بالاخره سبز شد

به گزارش بورس‌نیوز،  پس از مدت‌ها شاخص‌کل توانست با رشد بیشتری از شاخص هم‌وزن، روز معاملاتی را به پایان برساند و دلیل آن، پررنگ‌تر شدن وضعیت سرمایه‌گذاری و معاملات در گروه‌های بزرگ بورسی مانند شرکت‌های چندرشته‌ای و پتروپالایشی‌ها بود.

امروز پس از مدت‌ها در کنار تمام اتفاق‌های بازار "شستا" رنگ سبز به خود دید و شاید این سهم پس از مدت‌ها، از کما خارج شده باشد.

امروز پول هوشمند از گروه قند، خودرو، نهاد‌های مالی و بانکی خارج شد و درعوض، گروه چندرشته‌ای، شیمیایی، پالایشی و غذایی‌ها جزو گروه‌هایی بودند که از نقدینگی هوشمند پذیرایی کردند.

به نظر می‌رسد فعلا گروه خودرو آن رونق سابق را ندارد و از برخی گروه‌ها عقب مانده است.

شرایط کلی مبادلات بهتر از انتظارات پیش می‌رود و این می‌تواند خبر از سالی بهتر برای بورس تهران بدهد. با اینحال مدیریت پرتفو به خاطر چرخش تناوبی نقدینگی در گروه‌ها دشوار است و نیاز به حسابگری و دقت و نظم، زیادی است.

رشد ۱.۸۱ درصد شاخص‌کل/ غول سیاه، بالاخره سبز شد

پله‌ای که شاخص بر آن ایستاد

با نگاهی به تابلوی مرجع بازارسرمایه می‌توان مشاهده کرد که امروز دوشنبه ۲۹  فروردین‌ماه توانست صعودی دیگر را در انتهای بازار برای خود به رقم بزند.

شاخص کل با رشد ۲۶  هزار و ۶۶۱ واحدی نسبت به روز معاملاتی گذشته ۱.۸۱ درصد رشد داشته و به پله یک میلیون و ۵۰۱ هزار واحدی رشد پیدا کند.

اما؛ شاخص هم‌وزن نیز رشد معقولی را از خود نشان داد و با رشد ۶ هزار ۷۸۸ واحد صعودی بود و این شاخص رشد ۱.۷۴ درصدی را نسبت به روز گذشته رقم زد.

تاثیرگذار امروز که شاخص را بدین گونه ترسیم کردند شامل "شستا"، "پارسان"، "تاپیکو"، "فارس" و "نوری" بود.

ولی اگر بخواهیم به پرتراکنش‌های بازار نگاه ویژه‌تری داشته باشیم، باید به سهم‌هایی مانند "شستا" با تعداد ۳۶,۳۵۳ معامله، "خساپا" با تعداد ۱۶,۱۶۷ معامله، "خودرو" با تعداد ۱۴,۵۳۲ معامله، "خگستر" با تعداد ۱۳,۹۱۵ معامله، "شتران" با تعداد ۱۳,۵۰۷ معامله و "شبندر" با تعداد ۱۱,۳۸۸ و "خبهمن" با تعداد ۹,۳۱۵ معامله اشاره داشت.

مجموع ارزش معاملات امروز بازارسرمایه تا این لحظه به ۶ هزار و ۹۶۵ میلیارد تومان رسید و این درحالی است که ارزش نقدی امروز بورس تهران بیش از ۵ هزار و ۴۵۸ میلیارد تومان حکایت می‌کرد.

امروز در بازارسرمایه ۱۲ میلیارد و ۶۲۰ هزار برگه سهم را در بیش از ۶۴۴ هزار معامله در خود به ثبت رساند.

برپایه این گزارش باید اشاره داشت که گروه‌های «خودرو» با حجم معامله ۷۶۲ میلیارد تومان، «شیمیایی» با حجم معامله ۶۱۸ میلیارد تومان و «چند رشته ای» با حجم معامله ۴۴۱ میلیاردتومان و «فراورده‌های نفتی» به ارزش معامله ۳۹۸ میلیارد تومان جزو برترین‌های صنعت امروز بودند.

رشد ۱.۸۱ درصد شاخص‌کل/ غول سیاه، بالاخره سبز شد

جریان نقدینگی و صف‌ها به کدام سمت و سو حرکت کرد

با نگاهی به وضعیت ورود و خروج نقدینگی امروز می‌توان دریافت که تعداد ۳۹۹ سهم در بخش مثبت قرار داشته و تعداد ۱۱۲ سهم نیز جزو قفل در صف‌های خرید هستند که ارزش (۳۶۶.۵ میلیارد تومان) را دارند و از سوی دیگر، تعداد ۲۱۴ در بخش سرخ بازار حضور داشته که ۳۱ نماد در صف‌فروش ایستاده‌اند و ارزش آن نیز به (۳۰.۳ میلیارد تومان) می‌رسد.

برپایه این گزارش، ارزش صف خرید و ورود نقدینگی به تک‌سهم‌ها بیشتر واکنش نشان داده و نماد‌هایی مانند نماد‌های "وپست" به ارزش ۴۲,۸ میلیارد تومان، "خکاوه" به ارزش ۲۵,۱ میلیارد تومان، "وکبهمن" به ارزش ۱۷,۲ میلیارد تومان، "وسالت" به ارزش ۱۶,۳ میلیارد تومان، "تلیسه" به ارزش ۱۴,۹ میلیارد تومان در این لیست قرار گرفته‌اند.

از سوی مقابل نیز سهم‌های "انرژی ۱"، "وزمین"، "شپلی"، "وسگلستا" و "وسارابیل" جزو نماد‌های غضب کرده نقدینگی هستند.

صف‌نشین‌های جنب تابلوی بورس

در مجموع می‌توان اینگونه بیان کرد که بازارسرمایه از یک هزار و ۵۱۴ میلیارد تومان پول هوشمند پذیرایی کرد و به میزان یک هزار و ۵۶۳ میلیارد تومان نیز خروج پول هوشمند در بازار ثبت شد و ورود نقدینگی (خرید حقوقی) ۲۳۲ میلیارد تومانی را مشاهده کردیم.

"پارسان" ۵۷ میلیارد تومان، "شستا" ۴۲ میلیارد تومان، "وبانک" ۳۰ میلیارد تومان، "شپدیس" ۲۲ میلیارد تومان، "ومهان" ۲۲ میلیارد تومان، بیشترین ورود پول حقیقی را به خود اختصاص دادند.

از طرف دیگر، "حفارس" ۳۶ میلیارد تومان، "های وب" ۱۹ میلیارد تومان، "شگویا" ۱۷ میلیارد تومان، "گنگین" ۱۷ میلیارد تومان خروج نقدینگی را به ثبت رساندند.

معاملات بلوکی و کد به کد

نماد "وبملت"، "بمیلا"، "کچاد"، "نمرینو"، "فملی"، "ومعادن" و "ارفع" تا به این لحظه تنها معامله بلوکی امروز بازار بوده و نمادی در بخش کد به کد مشاهده نمی‌شود.

رشد ۱.۸۱ درصد شاخص‌کل/ غول سیاه، بالاخره سبز شد

حجم‌های مشکوک در روز متعادل بازارسرمایه

امروز نیز می‌توان در جست‌وجوی سهم‌های با حجم مشکوک گشت و به نماد‌های "شجم" با حجم معامله ۵۶ میلیون برگه سهم (بیش از هشت و نیم‌برابر میانگین حجم ماه)،  "غزر" با حجم معامله ۶۱ میلیون برگه سهم (نه و نیم‌برابر میانگین حجم ماه)،  "قچار" با حجم معامله ۶۱ میلیون برگه سهم (بیش از هشت‌برابر میانگین حجم ماه)،  "ومهان" با حجم معامله ۹۲.۵ میلیون برگه سهم (بیش از چهار و نیم‌برابر میانگین حجم ماه)، "جم پیلن" با حجم معامله ۲.۲ میلیون برگه سهم (سه و نیم‌برابر میانگین حجم ماه) و "شکام"  با حجم معامله ۱۰ میلیون برگه سهم (چهاربرابر میانگین حجم ماه) اشاره کرد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲
شاخص بیست و هشت هزار واحد رفته بالا خودرویی وبانکی منفی هستن کجای کشور همچین ظلمی به سهامداران میکنن آیا این نفهمن آیا اینا آشغال هستن که نمی‌فهمن تو این وسط سهم‌ها هستن نابود میشن شاخص را هرروز با شیمیایی وپالایشی وسیمانی میبرن بالا ولی هرروز خودرویی وبانکی منفی هستن کار دولت شده هرروز دزدی از جیب سهامداران بانکی وخودرویی واسمشو هم گذاشته دولت انقلابی هستم خجالت هم نمی‌کشن تو این ماه رمضان هرروز دزدی میکنن خدانشناسها.دزدی دولت هرروز از جیب سهامداران بخصوص نماد خودرو وبانک ملت ادامه داره تو دولت روحانی شاخص وقتی یک وپانصد بود خودرو چهارصد تومان بود الان شاخص تو این دولتی که ادعا می‌کنه انقلابی هستم ولی دزدیش بیشتر شده خودرو شده دویست تومان خودتون مقایسه کنین آیا این دزدی نیست پس چی هست دستکاری نیست پس چی هست