بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶
کاهش قیمت طلا نزدیک به پایین ترین سطح دو هفته اخیر
قیمت طلا امروز نزدیک به پایین‌ترین سطح دو هفته اخیر کاهش یافت، زیرا افزایش ارزش دلار آمریکا به فشار بر تقاضا برای شمش با قیمت دلار ادامه داد.
کد خبر : ۲۵۷۶۴۳

قیمت طلا+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، بهای هر اونس طلا با ۶.۷ درصد کاهش به ۱۹۲۵ دلار و ۶۰ سنت رسید و در بازار معاملات آتی آمریکا نیز بهای هر اونس طلا با ۰.۳۵ درصد کاهش به ۱۹۲۶ دلار و ۶۰ سنت رسید.



دلار به بالاترین میزان خود در دو سال اخیر نزدیک شد و باعث شد طلا برای دارندگان سایر ارز‌ها جذابیت کمتری داشته باشد.

قیمت طلا در روز جمعه به پایین‌ترین حد خود از هفتم آوریل رسید و کاهش هفتگی را نشان داد، زیرا نشانه‌هایی از تشدید سیاست‌های سریع‌تر فدرال رزرو آمریکا باعث افزایش بازدهی خزانه‌داری و دلار شد. با این حال، بازدهی خزانه‌داری ۱۰ ساله ایالات‌متحده از بالاترین رقم اخیر پایین آمد و زیان طلای با بازده صفر را محدود کرد.

بر اساس گزارش کیتکو، طلا نسبت به افزایش نرخ‌های بهره کوتاه‌مدت ایالات‌متحده و بازدهی بالاتر بسیار حساس است که هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را افزایش می‌دهد. با این حال، به عنوان یک ذخیره امن ارزش در بحران‌های اقتصادی و سیاسی نیز در نظر گرفته می‌شود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۴.۱۰ دلار رسید، پلاتین ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۹۲۸ دلار و ۷۷ سنت رسید و پالادیوم با ۲.۳ درصد کاهش به ۲۳۱۹ دلار و ۷۸ سنت رسید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر