بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴
در معاملات امروز اتفاق افتاد؛

کاهش قیمت طلا تحت الشعاع افزایش نرخ دلار

کاهش قیمت طلا تحت الشعاع افزایش نرخ دلار
قیمت طلا در معاملات امروز کاهش یافت زیرا دلار به بالاترین حد خود در بیش از دو سال گذشته رسید و تقاضا برای شمش با قیمت دلار را تحت فشار قرار داد.
کد خبر : ۲۵۷۷۴۵

قیمت طلا+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، بهای هر اونس طلا با ۲.۹۰ درصد کاهش به ۱۹۰۲ دلار و ۸۰ سنت رسید و در بازار معاملات آتی آمریکا نیز با ۰.۱۵ درصد کاهش به ۱۹۰۳ دلار و ۸۰ سنت رسید.



دلار پس از صعود به بالاترین حد خود از مارس ۲۰۲۰ در روز سه‌شنبه ثابت ماند، زیرا نگرانی‌ها در مورد کاهش رشد در چین و انتظارات فدرال رزرو برای افزایش شدید نرخ‌ها باعث افزایش تقاضا برای دلار شد. دلار قوی‌تر باعث می‌شود طلای با قیمت دلار برای سایر دارندگان ارز جذابیت کمتری داشته باشد.

قیمت طلا در جلسه قبل حمایت شده بود، زیرا سرمایه‌گذاران به دنبال پوششی برای ترس از توقف رشد اقتصادی جهانی و افزایش تورم بودند. البته شمش به عنوان یک ذخیره امن ارزش در بحران‌های اقتصادی و سیاسی در نظر گرفته می‌شود.

دو عضو ناتو و اتحادیه اروپا اعلام کردند که روسیه روز چهارشنبه عرضه گاز به لهستان و بلغارستان را متوقف خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، سهام ایالات‌متحده در روز سه شنبه سقوط کرد و نزدک شدیدترین سقوط یک روزه خود را از سپتامبر ۲۰۲۰ به ثبت رساند، در حالی که سهام‌های اروپایی ضرر خود را افزایش دادند، زیرا سرمایه‌گذاران محتاطانه منتظر درآمد‌های فناوری ایالات‌متحده و از کاهش رشد جهانی نگران بودند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۳.۵۶ دلار رسید. پلاتین ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۹۲۲ دلار و ۸۹ سنت رسید و پالادیوم با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۱۸۸ دلار و ۴۴ سنت رسید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر