بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵
در پیش‌بینی امروز بازار سرمایه مطرح شد:

تائید رشد پالایشی‌ها از نگاه بنیادی

تائید رشد پالایشی‌ها از نگاه بنیادی
می‌توان گفت گروه‌های خودرویی مبتنی بر شرایط حاکم بر بورس و اخبار بوده، درحالی‌که رشد پالایشی‌ها ازلحاظ بنیادی نیز تائید شده است.
کد خبر : ۲۵۷۷۹۹

تائید رشد پالایشی‌ها از نگاه بنیادی

رسول رحیم نیا کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز، بیان کرد: شاخص در حال حاضر با توجه به اینکه در محدوده بالای ۱,۵۰۰ واحدی تثبیت‌شده، انتظار می‌رود به دلیل روند قیمت‌ها و وضعیت تکنیکالی شاخص، فشار فروش به مقدار کمی بیشتر شود. البته حجم معاملات در چند روز اخیر نشان داده میزان تقاضا کاهش قابل‌توجهی نداشته که در این صورت می‌توان گفت بازار سرمایه امروز را در شرایط متعادلی به سر می‌برد.


بیشتر بخوانید: هدف اولیه؛ شاخص پله یک میلیون و ۵۸۶ هزار واحد


وی در ادامه افزود: از طرفی با توجه به قیمت‌های جهانی می‌توان گفت در برخی صنایع مانند پالایشی‌ها بازار تقریباً مثبتی به وجود می‌آید. البته درصورتی‌که فشار تقاضا به همین روند خود ادامه دهد، می‌توان به جریان ۱,۵۰۰ واحدی شاخص در مرحله اول و حرکت به سمت ۱,۶۰۰ واحدی امیدوار شد.

رحیم نیا در پایان با اشاره به گروه‌های لیدر بازار خاطرنشان کرد: بنابراین به نظر می‌رسد صنایع پالایشی امروز از لیدر‌های بازار به شمار روند. در این راستا می‌توان گفت گروه‌های خودرویی مبتنی بر شرایط حاکم بر بورس و اخبار بوده، درحالی‌که رشد پالایشی‌ها از لحاظ بنیادی نیز تائید شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر