بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲
مدیرعامل داروسازی دانا در دومین نشست خبری یک دیدار یک عرضه:

افزایش فروش و سود "ددانا" باثبات و رو به رشد است

افزایش فروش و سود
مدیرعامل داروسازی دانا گفت: بر خلاف اغلب شرکت‌های دارویی افزایش فروش و سود "ددانا" باثبات و رو به رشد بوده به طوری که در ۵ سال اخیر فروش ۵ برابر و سود ۱۳.۵ برابر شده است
کد خبر : ۲۵۸۰۵۶

افزایش فروش و سود

به گزارش بورس نیوز، مدیرعامل داروسازی دانا در دومین نشست خبری یک دیدار یک عرضه ویژه معرفی "ددانا"  در تشریح نقاط قوت این شرکت با بیان اینکه "ددانا" محدودیت اقلیمی، فضایی و مالی ندارد، اظهار کرد: زیر ساخت‌های داروسازی دانا کامل است و در سال گذشته ۷ میلیون یورو در بخش بازیافت سرمایه‌گذاری شده است.



مدیرعامل داروسازی دانا ادامه داد: بر خلاف اغلب شرکت‌های دارویی افزایش فروش و سود "ددانا" باثبات و رو به رشد بوده به طوری که در ۵ سال اخیر فروش ۵ برابر و سود ۱۳.۵ برابر شده است.

خارزی خاطرنشان کرد: همچنین نسبت بهای تمام شده به فروش که به طور متوسط در صنعت ۶۰ درصد است در شرکت داروسازی دانا به ۳۸ درصد رسیده است.

وی بیان کرد: پروژه تولید ۳۵ میلیون سرم در سال مهم‌ترین پروژه "ددانا" است که ۹۵ درصد هزینه‌های این پروژه انجام شده و انشالله امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

افزایش فروش و سود

در ادامه ای نشست، علی اصغری، معاون امور شرکت‌ها و مجامع سرمایه‌گذاری شفادارو به عنوان سهامدار عمده و متعهد عرضه داروسازی دانا در دومین نشست خبری ویژه این شرکت، عملکرد عملیاتی هلدینگ شفادارو را در چند سال گذشته مثبت و روبه رشد عنوان کرد و افزود: در جایگاه سهامدار عمده ددانا، پشتیبانی کامل از این شرکت خواهیم داشت تا داروسازی دانا بتواند هم به لحاظ عملیاتی و هم در زمینه ایجاد پروژه‌های جدید به توسعه خود ادامه دهد و از سهم ددانا در بازار نیز حمایت خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که ددانا حمایت تیپیکو و شفادارو را دارد و همچنین با توجه به اینکه از تنوع محصولات شامل انواع کپسول، قرص، ویال، قطره و ... برخوردار است از نظر فروش و توزیع محصولات با مشکلی مواجه نخواهد شد.

اصغری در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر تهدیدات ارزی شرکت‌های دارویی، توضیح داد:۵۰ درصد ارز مصرفی، ترجیحی و ۵۰ درصد نیز ارز نیمایی است. میزان ارز مصرفی داروسازی دانا برای سال آینده ۴۱ میلیون دلار است که با توجه به خرید‌های انجام‌شده و موجودی مواد مصرفی فعلی، در حال حاضر وقوع تغییرات ارزی، شرکت را تهدید نمی‌کند.

افزایش فروش و سود

در ادامه حسام‌الدین جعفری ندوشن، مدیرعامل کارگزاری بانک ملی به عنوان مشاور عرضه و بازارگردان ددانا با تاکید بر اینکه ۲ هلدینگ بزرگ دارویی سهام‌دار شرکت داروسازی دانا هستند عنوان کرد: سهام مدیریتی شرکت در اختیار هلدینگ شفادارو از زیرمجموعه‌های بانک ملی است. در همین راستا این هلدینگ توجه کافی به عرضه و مدیریت سهام را خواهد داشت.

جعفری افزود: با توجه به لاین‌های جدید درآمدی که از طریق ۱۰ پروژه ددانا در انتظار است، نگرانی در مورد تغییر شرایط مصرف دارو در ایران وجود ندارد.

 مدیرعامل کارگزاری بانک ملی گفت:در مجموعه جدید مدیریتی بانک ملی اراده بر عرضه "ددانا" قرار گرفت و امیدواریم به زودی این سهم به عموم عرضه شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر