بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹
در پیش بینی امروز بازار سرمایه مطرح شد:

پیشی گرفتن بورس از بازار‌های موازی

در کوتاه مدت، بازار درگیر تورم شده و احتمالا هیجان خرید سرمایه گذاران تحت تأثیر سخنان دیروز رئیس جمهور، در برخی از سهم‌ها بوجود می‌آید.
کد خبر : ۲۵۸۱۲۲

جوشش هیجان خرید با سخنان رئیسی / پیشی گرفتن بورس از بازار‌های موازی

هادی محمدزادگان مدیر سرمایه گذاری پردیس در گفتگو با بورس نیوز، اظهار کرد: به نظر می‌رسد بورس در پاسخ به ریزش دیروز بازار‌های جهانی در روند نزولی قرار گرفته و به اصلاح خود ادامه دهد. از سوی دیگر، به دلیل صحبت‌های دیشب رئیس جمهور، می‌توان دریافت قرار بر این است که یارانه از ابتدای زنجیره یعنی تولیدکننده و واردکننده به مصرف کننده منتقل خواهد شد.


بیشتر بخوانید: سهم های ارزنده منفی دور ریختنی نیستند


وی در ادامه اضافه کرد: از طرفی در فاصله ابتدا تا انتهای زنجیره سود‌هایی برای تولیدکننده و یا دلالان بوده که به تدریج این سود‌ها کاهش خواهد یافت. در این راستا اجازه افزایش نرخ به محصولات تورمی داده می‌شود که می‌تواند خبر مثبتی برای بازار سرمایه باشد. از طرفی به دلیل اینکه حاشیه سود همانند سابق به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد، می‌تواند روند منفی را نیز در پی داشته باشد.

مدیر سرمایه گذاری پردیس با اشاره به جریان نقدینگی گفت: در صورتی که نقدینگی در بازار جریان نداشته باشد، صنایع نمی‌توانند گردش مواد خود را به درستی تنظیم کند و در راستای آن در تقسیم سود مناسب موفق نخواهد شد. این نکات در میان مدت و بلندمدت در بورس تأثیرگذار بوده که البته در کوتاه مدت، بازار درگیر تورم شده و احتمالا هیجان خرید سرمایه گذاران تحت تأثیر سخنان دیروز رئیس جمهور، در برخی از سهم‌ها بوجود می‌آید.

محمدزادگان در پایان خاطرنشان کرد: همچنین سفر امروز مسئول سیاست خارجه اروپا می‌تواند در نرخ دلار نیز اثرگذار باشد. از طرفی با نزدیک شدن به آخر هفته می‌توان انتظار داشت عرضه‌ها افزایش یافته و ریسک آخر هفته را قبول نکنند. در کل نمی‌توان گفت بازار ریزش شدیدی را تجربه می‌کند و در واقع همانند سابق شاخص منفی ماندگاری نخواهد داشت. اخیرا بازار سرمایه نسبت به بازار‌های موازی رشد خوبی را به همراه داشته و این عملکرد از دید فعالان و سرمایه گذاران اتفاقات خوبی را برای بورس رقم می‌زند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
آیا باید نگران افزایش نرخ بهره فدرال رزرو باشیم
یک اقتصاددان در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

آیا باید نگران افزایش نرخ بهره فدرال رزرو باشیم

صعود؛ حکم لازم شد
مدیر سرمایه گذاری کاریزما در گفت و گو با بورس نیوز تاکید کرد:

صعود؛ حکم لازم شد

اخبار منفی؛ منشأ روند کاهشی در بورس
در پیش بینی امروز بازار سرمایه مطرح شد:

اخبار منفی؛ منشأ روند کاهشی در بورس

ارسال نظر