بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶
یک کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

عروسی به کوچه جامانده ها می رسد

عروسی به کوچه جامانده ها می رسد
حتما نقدینگی وارد گروه های جامانده بازار سرمایه هم خواهد شد و افزایش قیمت هایی که در روزهای گذشته در بازارهای کالایی شکل گرفته، می تواند محرک رشد سهم های کوچکتر بازار سرمایه باشد. بناراین انتظار یک رشد نسبی برای گروه های جامانده بازار سرمایه می رود.
کد خبر : ۲۵۸۱۴۲

عروسی به کوچه جامانده ها می رسد

به گزارش بورس نیوز شاخص کل بورس از ابتدای امسال رشد ۱۲ درصدی داشته، حال آنکه شاخص کل هم وزن رشد ۲۲ درصدی نشان میدهد. با این حال هنوز بسیاری از سهم های کوچک و متوسط بازار که اتفاقا در ریزش بازار سرمایه، افت بیشتری هم متحمل شدند، حرکت چندانی نداشته و تا جبران ضرر و زیان سهامداران راه درازی باقی است.

علی صادقین کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: "تورم" به صورت کلی در بازار سرمایه به عنوان یک عامل مثبت در کوتاه مدت و میان مدت تلقی می شود؛ چرا که از یک سو افزایش تورم، منجر به افزایش نرخ فروش محصولات شرکت ها و صنایع بورسی میشود و سود اسمی شرکت‌ها را افزایش میدهد و در نهایت منجر به افزایش جذابیت سهام می شود؛ از سوی دیگر تجربه نشان داده در شرایط تورمی به سبب نقدشوندگی بالا، بازار سرمایه برای سرمایه‌گذاران خرد جذابیت پیدا می‌کند. البته مشروط بر آنکه قیمت گذاری های دستوری و رفتارهای مداخله گرایانه در بازار سرمایه کاهش یابد.

وی افزود: در شرایط فعلی قیمت سهام نسبت به دارایی های موازی ارزان تر بوده و اگر اقداماتی همچون افزایش عوارض صادراتی و قیمت گذاری های دستوری رخ ندهد و ریسک اخبار سیاسی را هم در نظر نگیریم، بازار سرمایه از شرایط تورمی منتفع شده و سهام نسبت به سایر دارایی ها جذابیت بیشتری خواهد یافت.

صادقین در رابطه با سهم های کوچک و متوسطی که نسبت به شاخص کل بورس، ریزش بیشتری داشته و هنوز رشد چندانی نکرده اند؛ گفت: در بازار سرمایه نقدینگی بین گروه‌های مختلف چرخش دارد و معتقدم نقدینگی به زودی به گروه های جامانده بازار هم وارد خواهد شد. طبیعی است که برخی گروه های بازار سرمایه که اخبار بنیادی و مثبت مرتبط داشته‌اند، قبل از سایر گروه های بازار سرمایه رشد خود را استارت بزنند. به عنوان مثال اخبار مربوط به واگذاری بلوکی سهام خودروسازان، اخبار مثبت مربوط به جریان مذاکرات، افزایش نرخ ارز برای صادرات محورها، و نیز افزایش قیمت قابل توجه قیمت کامودیتی ها در بازار های جهانی برای صنایع وابسته به کامودیتی ها منجر به رشد برخی گروه های بازار سرمایه شد. اما حتما نقدینگی وارد گروه های جامانده بازار سرمایه هم خواهد شد و افزایش قیمت هایی که در روزهای گذشته در بازارهای کالایی شکل گرفته، می تواند محرک رشد سهم های کوچکتر بازار سرمایه باشد. بناراین انتظار یک رشد نسبی برای گروه های جامانده بازار سرمایه می رود.

وی در خاتمه تصریح کرد: سهامدارانی که در پرتفوی خود سهم شرکت هایی را که عملکرد قابل قبولی داشت و به لحاظ بنیادی وضعیت مناسبی دارند، داشته باشند، قطعاً از چرخش نقدینگی در بازار سرمایه با محرک افزایش نرخ محصولات بهره خواهند برد. به‌عنوان‌مثال گروه کاشی و سرامیک ها جزو گروه هایی بود که ریزش قابل توجهی داشت و به دنبال افزایش نرخ برخی شرکت ها، تحرکاتی در این گروه مشاهده می شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
صعود؛ حکم لازم شد
مدیر سرمایه گذاری کاریزما در گفت و گو با بورس نیوز تاکید کرد:

صعود؛ حکم لازم شد

شوک دولت به بیماری با تب ۴۰ درجه
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

شوک دولت به بیماری با تب ۴۰ درجه

دو نقطه سیاه و سفید اقتصاد در دولت سیزدهم
مدیرعامل شرکت سبدگردان هیوا در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

دو نقطه سیاه و سفید اقتصاد در دولت سیزدهم

آیا سودآوری غذایی‌ها و شوینده‌ها پایدار است
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری اهتمام ایرانیان در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

آیا سودآوری غذایی‌ها و شوینده‌ها پایدار است

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
وصنعت صف خرید شد
سهامدار خرد دزد زده
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹
آپ خرید 4000تومن الان 600- پارس مینو خرید 2000 الان 200 تومن-وساپا خرید 2600 الان 500 تومنه- بورس تهران محلی برای زدن جیب مردم توسط دولتیا