بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵
واگذاری سهام بانکی و خودرویی به نفع بازار سرمایه
می‌توان گفت هر چه دولت به سمت بحث حاکمیتی پیش برود و خود را از بنگاه‌داری فاصله دهد، می‌تواند وظایف و خدمات خود در اقتصاد را به‌خوبی ارائه دهد.
کد خبر : ۲۵۸۱۷۶

واگذاری سهام بانکی و خودرویی به نفع بازار سرمایه

مهدی افنانی عضو هیأت مدیره کارگزاری اردیبهشت در گفتگو با بورس نیوز، در خصوص تأثیر واگذاری بلوکی سهام خودروسازان بیان کرد: به نظر می‌رسد این واگذاری منجر به رقابتی‌تر شدن تولید و فروش و افزایش کیفیت گروه‌های خودرویی شود. از سوی دیگر، می‌توان به کاهش قیمت‌ها در این صنعت نیز امیدوار شد که درواقع کنترل بیشتری در کیفیت صورت می‌گیرد.


بیشتر بخوانید: افزایش کارایی صنعت بانک و خودرو با جدایی از دولت


وی ادامه داد: درنهایت به نظر می‌رسد رقابت در بازار‌های داخلی و خارجی افزایش می‌یابد، چراکه خط تولید و خط رنگ‌های خوبی در این صنعت خریداری‌شده که می‌تواند در عملکرد آن‌ها تأثیر خوبی داشته باشد؛ بنابراین درصورتی‌که این شرکت‌ها خصوصی شوند و شدت تحریم‌ها نیز کاهش یابد، پتانسیل‌های مثبتی را از خود نشان می‌دهند.

افنانی با اشاره به وضعیت خودروسازی در سال‌ها قبل اظهار کرد: در سنوات گذشته پس از بحران‌های اقتصادی در دنیا، شرکت‌های مختلفی ماشین‌هایی را خریداری می‌کردند و یا با ملحق شدن به سایر شرکت‌ها تولید و فروش آن‌ها را افزایش می‌دادند.

واگذاری سهام بانکی و خودرویی به نفع بازار سرمایه

عضو هیأت مدیره کارگزاری اردیبهشت گفت: بنابراین انتظار می‌رود این اتفاق در میان‌مدت به نفع کیفیت، قیمت و بازار آن‌ها تمام شود و درواقع تولیدکننده، مصرف‌کننده و دولت از آن سود خواهند برد. از طرفی دارایی‌های بلوکه‌شده که سود تقسیمی نداشتند، جمع شده و به مدیریتی می‌روند که بتوانند سودآوری خوبی را برای شرکت‌ها به ارمغان بیاورند.

افنانی در پایان خاطرنشان کرد: در خصوص واگذاری سهام بانک‌ها نیز می‌توان گفت هر چه دولت به سمت بحث حاکمیتی پیش برود و خود را از بنگاه‌داری فاصله دهد، می‌تواند وظایف و خدمات خود در اقتصاد را به‌خوبی ارائه دهد. در حال حاضر ترازنامه بانکی‌ها وضعیت بهتری از خودرویی‌ها ندارند و هر دو سود‌های کمی را به دست می‌آورند. درواقع دولت هرکجا در تنگنای اقتصادی قرار می‌گرفت، مصوباتی را به اجرا می‌گذاشت که هزینه آن‌ها بر گردن بانک‌ها بود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
لیدری صنایع وابسته به کامودیتی و ارز ترجیحی
در پیش‌بینی امروز بازار سرمایه مطرح شد:

لیدری صنایع وابسته به کامودیتی و ارز ترجیحی

خرید سهام بر اساس انتظارات تورمی، ممنوع!
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری افتخار سهم در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

خرید سهام بر اساس انتظارات تورمی، ممنوع!

در پیش بینی امروز بازار سرمایه مطرح شد:

پیشی گرفتن بورس از بازار‌های موازی

ارسال نظر