بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
قیمت طلا با کاهش به ۱۸۳۴ دلار رسید
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۳ درصد کاهش به ۱۸۳۴ دلار و ۶ سنت رسید.
کد خبر : ۲۵۸۱۸۷

قیمت طلا با کاهش به ۱۸۳۴ دلار رسید

به گزارش بورس نیوز، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۳ درصد کاهش به ۱۸۳۴ دلار و ۶ سنت رسید.




قیمت طلا در بازار‌های جهانی به‌خاطر ادامه افزایش ارزش دلار بازهم کاهش‌یافته است. سرمایه‌گذاران توجه خود را به اطلاعات مربوط به تورم در آمریکا به‌دنبال اعلام سیاست پولی فدرال‌رزرو معطوف کرده‌اند.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۳ درصد کاهش به ۱۸۳۴ دلار و ۶ سنت رسید. قیمت طلا در معاملات آتی آمریکا هم با یک کاهش ۰.۵۱ درصدی به ۱۸۳۱ دلار و ۷۰ سنت رسید.

شاخص دلار ۰.۲ درصد بالا رفته و به بالاترین رقم طی ۲۰ سال گذشته رسیده‌است. دراین‌بین، سود ده‌ساله خزانه‌داری آمریکا نسبت‌به اوج ۴ ساله‌ای که به آن رسیده بود، پایین آمده‌است.

طلا در ابتدا نشانه‌هایی از ثبات داشت، اما سرمایه‌گذاران هنوز هم به‌خاطر تردید در مورد سیاست‌های فدرال‌رزرو، برای سرمایه‌گذاری در طلا مطمئن نیستند.

بالا رفتن ارزش دلار باعث کاهش قیمت طلا می‌شود. حتی با وجود توقف فروش اوراق‌قرضه آمریکا، به‌نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده هستند تا در مورد بازگشت به سرمایه‌گذاری در طلا تصمیم بگیرند.

اقتصاددان‌ها عقیده دارند هدف فدرال‌رزرو آمریکا برای پایین آوردن تورم بدون خارج کردن اقتصاد از مسیر رشد، تصمیمی چالش‌برانگیز، اما قابل اجراست، آن هم در بحبوحه بی‌ثباتی‌های به‌وجودآمده از جنگ اوکراین و همه‌گیری کرونا. طلا همواره در شرایط تورم بالا و بی‌ثباتی‌های اقتصادی به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن شناخته می‌شود، اما تا حد زیادی نسبت‌به افزایش نرخ بهره در آمریکا حساس است، چون هزینه نگهداری آن را بالا می‌برد.

قیمت نقره با ۰.۹۱ درصد کاهش به ۲۱ دلار و ۲۳ سنت رسیده و پلاتین با ۰.۱۰ درصد کاهش ۹۶۷ دلار و ۵۷ سنت معامله می‌شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر