بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷
در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی مطرح شد؛

پرداخت معوقات یارانه معیشتی به جاماندگان

پرداخت معوقات یارانه معیشتی به جاماندگان
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: معوقات ابتدای اردیبهشت ماه هر زمان قطعی شد پرداخت خواهد شد و مردم هیچ نگرانی در این زمینه نداشته باشند.
کد خبر : ۲۵۸۲۹۵

پرداخت معوقات یارانه معیشتی به جاماندگان

به گزارش بورس نیوز، محسن زنگنه، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری اظهار کرد: اگر بر اساس اعتماد به مردم، همه افراد را مشمول یارانه معیشتی می‌کردیم ماهیانه تنها دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به میزان پرداختی دولت اضافه می‌شد و در این صورت همه مردم از دریافت یارانه برخوردار می‌شدند.



نماینده مردم تربت حیدریه و مه ولات و زاوه در خانه ملت افزود: سامانه وزارت رفاه در پرداخت یارانه دارای اشکالات اساسی است و ما این روز‌ها نارضایتی‌های مردم را در حوزه انتخابیه شاهدیم و اگر می‌آمدیم کل مردم را مشمول یارانه می‌کردیم و سپس به آن‌ها پیامک ارسال می‌کردیم که از نظر این سامانه بر اساس درآمد شما مشمول این طرح نمی‌شوید؛ هزینه‌ای که برای کشور ایجاد می‌شد حدود دو هزار میلیارد بود، اما حالا به واسطه اعتراضات هم سرمایه اجتماعی کاهش یافته و هم نارضایتی‌ها نسبت به این طرح افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: لذا از دولت می‌خواهیم این پیشنهاد را بررسی کند و از آنجایی که وزیر اقتصاد نیز در گفت‌وگوی تلفنی این موضوع را پذیرفتند از شما می‌خواهم در صورت صلاحدید در جلسات مشترک با سران قوا این را مطرح کنید.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده خاطرنشان کرد: نمایندگان توجه داشته باشند و مردم نیز مطمئن باشند که همان طور که دولت پیشتر اعلام کرد از ۱۰ دهک جامعه، ۹ دهک شامل یارانه معیشتی می‌شود و پیش‌بینی‌های لازم برای آن انجام شده است و اشکالی که وجود دارد اعلام می‌کنیم، همه افراد واجد شرایط که در مرحله اول یارانه شامل حال آن‌ها نشده و باید آن را دریافت می‌کردند بدانند این کار به سرعت اصلاح خواهد شد و سیستم‌ها در حال اصلاح آن هستند.

وی با اشاره به جلسه روز گذشته سران قوا و در ادامه جلسه مشترک با رئیس جمهور گفت: شب گذشته به طور مفصل در جلسه با سران قوا و سپس با قرارگاه مسئول اجرای این طرح تا ساعات پایانی شب به میزبانی مجلس با حضور رئیس جمهور محترم گفتگو داشتیم و اگر در ماه جاری یارانه معیشتی نیز با تأخیر واریز شده باشد، همه معوقات آن از همان اولین ماه، در آینده پرداخت خواهد شد و هیچ جای نگرانی وجود ندارد و تنها یک دهک آخر شامل دریافت یارانه نخواهند شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: از طرفی تنها در سقف پرداخت ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان تفاوت وجود دارد و مردم مطمئن باشند به سرعت کار انجام خواهد شد و معوقات، ابتدای اردیبهشت ماه هر زمان قطعی شد پرداخت خواهد شد و مردم هیچ نگرانی در این زمینه نداشته باشند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
موافقت با طرح اصلاح جداول محرومیت زدایی در بودجه ۱۴۰۱
در صحن علنی مجلس شورای اسلامی صورت گرفت؛

موافقت با طرح اصلاح جداول محرومیت زدایی در بودجه ۱۴۰۱

یارانه به درست مصرف کننده واقعی برسد
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

یارانه به درست مصرف کننده واقعی برسد

حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و اقدامات زیست محیطی توسعه می‌یابد
حضور متفاوت «خلیج فارس» در نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی؛

حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و اقدامات زیست محیطی توسعه می‌یابد

ارسال نظر