بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲
فروش و درآمد این شرکت معدنی کاهش یافت:

روند سقوطی "شاملا" در فروردین ۱۴۰۱

روند سقوطی
می‌توان دریافت شرکت معدنی املاح ایران با آغاز سال جدید که شروع سال مالی نیز به‌حساب می‌آید، نتوانسته روند صعودی را در صورت مالی خود حتی در مقایسه با فروردین سال گذشته به ثبت برساند.
کد خبر : ۲۵۸۳۱۰

روند سقوطی

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، شرکت معدنی املاح ایران در گزارش فعالیت فروردین‌ماه ۱۴۰۱ مجموع درآمد عملیاتی خود را برابر با ۱۹۷ میلیارد ریال شناسایی کرد. همچنین درآمد تجمیعی این شرکت به دلیل شروع سال مالی برابر با همین مقدار در کارنامه مالی شرکت به ثبت رسیده است.

روند سقوطی

درآمد‌های ارائه‌شده توسط شرکت "شاملا" در فروردین ۱۴۰۱ از فروش محصولات در ۲ بازار داخلی و صادراتی تشکیل‌شده که عمده‌ترین درآمد به‌دست‌آمده در بازار داخلی با ثبت ۱۵۹ میلیارد ریال اعلام شد. درواقع بازار داخل کشور توانسته حدود ۸۱ درصد از کل درآمد شرکت را در بربگیرد و باقی درآمد‌ها نیز با ۳۸ میلیارد ریال در بازار صادراتی به ثبت رسید.


بیشتر بخوانید: "شاملا" گزارش فعالیت ماه گذشته را منتشر کرد


درآمد‌های عملیاتی "شاملا" تا فروردین ۱۴۰۱

بر پایه این گزارش، معدنی املاح ایران درآمدی که طی دوره فروردین سال جاری به ثبت رسانده در شیب نزولی ۷۳ درصدی قرارگرفته و از سوی دیگر، نسبت به سال گذشته نیز درآمد شرکت ۴۹ درصد کاهش را تجربه کرده است. از طرفی با توجه به نمودار زیر می‌توان دریافت "شاملا" در فروردین ۱۴۰۱ روند کاملاً سقوطی را تجربه کرده که با نزدیک شدن به فصل مجامع، خبر خوبی را برای سهامداران به دنبال نخواهد داشت.

روند سقوطی

همچنین درآمدزاترین محصول "شاملا" متعلق به «پودر سولفات سدیم» در بازار داخلی با حدود ۱۱۰ میلیارد ریال بوده که در ازای هر تن این محصول ۲ میلیون و ۸۳۸ هزارتومان نرخ‌گذاری شد. از طرفی «نمک تصفیه‌شده» در بازار صادراتی توانست با حدود ۳۵ میلیارد ریال درآمدزاترین محصول این بخش شود.

فروش محصولات "شاملا" تا پایان فروردین ۱۴۰۱

بر اساس این گزارش توسط گروه تحقیق بورس نیوز، "شاملا" در فروردین‌ماه سال جاری موفق به فروش ۱۰،۸۱۸ تن از محصولات خود شده که نسبت به ماه گذشته با کاهش ۶۴ درصدی همراه بود.

طبق گزارش صورت گرفته در کدال، پرفروش‌ترین محصول این شرکت در فروردین ۱۴۰۱ متعلق به «پودر سولفات سدیم» در بازار داخلی با ۳،۸۶۵ تن بوده که نسبت به ماه گذشته ۸۱ درصد کاهش فروش را به همراه داشته است.

در این راستا می‌توان دریافت شرکت معدنی املاح ایران با آغاز سال جدید که شروع سال مالی نیز به‌حساب می‌آید، نتوانسته روند صعودی را در صورت مالی خود حتی در مقایسه با فروردین سال گذشته به ثبت برساند. درواقع "شاملا" باید فکری به حال وضعیت خود کند چراکه همین اتفاق می‌تواند تا پایان سال در کاهش سرمایه‌گذار و افت سهام تأثیرگذار باشد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر