بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۱
در گفتگو با بورس نیوز مطرح شد:

دلایل افت معاملاتی بورس در چند روز اخیر

دلایل افت معاملاتی بورس در چند روز اخیر
در حال حاضر می‌توان گفت این اتفاق به دلیل برآورده نشدن انتظاراتی بود که بازار از گزارش‌های حسابرسی نشده برخی گروه‌ها از قبیل پالایشی‌ها داشت.
کد خبر : ۲۵۸۵۱۳

دلایل افت معاملاتی بورس در چند روز اخیر /دپو/

رحیم کریمی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز، در رابطه با دلیل افت معاملات چند روز اخیر بیان کرد: در حال حاضر می‌توان گفت این اتفاق به دلیل برآورده نشدن انتظاراتی بود که بازار از گزارش‌های حسابرسی نشده برخی گروه‌ها از قبیل پالایشی‌ها داشت. از طرفی ابهامات موجود در نرخ فروش (میزان حاشیه سود) شرکت‌هایی که ارز ۴۲۰۰ در آن‌ها حذف‌شده، نظیر گروه‌های غذایی، دارویی و ... و طولانی شدن برخی فرایند‌ها در اعلام نرخ فروش بلوک‌ها نیز از دلایل دیگر آن به‌حساب می‌آید.


بیشتر بخوانید: بورس به دنبال گذر از شاخص ۱,۶۰۰ واحدی


وی در ادامه این عوامل اظهار کرد: در این راستا می‌توان به ابهامات موجود در شرایط خریداران و فروشندگان سهام خودرویی‌ها، رسیدن به محدوده مقاومتی تکنیکالی شاخص به‌زعم تحلیلگران بازار، رشد صورت گرفته در روز‌های اخیر و نیاز به اصلاح در برخی نماد‌های رشد کرده نیز اشاره کرد. ضمن اینکه برخی سهامداران و فعالان با توجه به موارد فوق در این فرصت اقدام به سیو سود رشد اخیر بورس را داشتند.

کریمی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین می‌توان گفت رشد‌های اخیر شاخص بر اساس سهم‌های شاخص محور رخ‌داده است. درواقع به نظر می‌رسد در سهم‌های کوچک و تک سهم‌ها، رشد شاخص هم‌وزن نتوانسته بخش مهمی از ریزش سال ١٣٩٩ را جبران کند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
دو موج مخرب در صنعت خودرو
در گفتگو با بورس نیوز مطرح شد:

دو موج مخرب در صنعت خودرو

بورس به دنبال گذر از شاخص ۱,۶۰۰ واحدی
در پیش بینی امروز بازار سرمایه مطرح شد:

بورس به دنبال گذر از شاخص ۱,۶۰۰ واحدی

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷
وزیران ومسئولین دولتی باتصمیمات نادرست سهامداران حقیقی بورس رابه خاک سیاه مینشانند تابورس میخواست جان بگیرد وزیر صمت دستور عوارض کمرشکن 17درصدی رابه صادرکنندگان فولادی سنگ آهنی وپتروشیمی راصادر کرد ازضربه ناشی ازآنخلاص نشده بودیم که مسئولین وزارت نفت بااین همه بالا رفتن قیمت نفت باعت وبانی افت سود پالایشگاههارا فراهم کردندازسال قبل بیش از پنجاه درصد سرمایه ام نابود شد خداوند نابودتان بکند نذر کرده ام خداوند ازبورس نجاتم دهد دیگر دربورس سرمایه گذاری نکنم شرکتهای بورسی باتقسیم اندک سود نیز به سهامدارمهلک ضربه میزنند
طاهری سرمور
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱
بادرود.حالااینهایی که گفتیدیعنی چه؟خودت فهمیدی چه گفتی؟مگرسودی هم درسهمی است؟وکهبهمن باقیمت۱۴۶۶۶ریال به ملت انداختندوبعدازنزدیک دوسال قیمتتش به زیر۸۰۰تومان رسیدوافزایش سرمایه دادوباقیمت پانصدوخرده ای بازشدوباتوجه به سودمجمعی که درپرتفوی آن قیدشده بایدخوب باشدوحداقل تا۸۰۰تومانی برسدولی بدون ملاک یادلیلی ریزش می کندالبته ناگفته نماندحقوقی ورانتخواران بورس دربازکشایی سودخودراگرفتندوتاقیمت ۷۰۰تومان بردندوبه ملت انداختندوحالاهم به مفت رساندن وجمع می کنندالبته بورس خوب می شودولی به عمرماکفاف نمی کند.وباهمین فرمان پیش برودبه قمارخانه ای تبدیل می شودکه فقط خودی هامی مانندوبه جان هم می افتندمثل وضع کشورمان.واین کارشناسان گل وبلبل.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۳
تو هم کارشناس .