بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹
خودکفایی اکسین و لوله‌سازی ماهشهر در صنعت نفت و پتروشیمی
در حال حاضر چند شرکت زیرمجموعه صدر تأمین در نمایشگاه بین‌المللی معدن و صنایع معدنی نظیر مجموعه اکسین و لوله‌سازی ماهشهر حضور دارند که محصولات خوبی را به صنعت پتروشیمی و نفت کشور تحویل دادند.
کد خبر : ۲۵۸۵۱۸

خودکفایی اکسین و لوله‌سازی ماهشهر در صنعت نفت و پتروشیمی

امیرحسین نادری عضو هیأت مدیره و سرپرست شرکت سرمایه‌گذاری صدر تأمین در گفتگو با بورس نیوز، بیان کرد: در حال حاضر چند شرکت زیرمجموعه صدر تأمین در نمایشگاه بین‌المللی معدن و صنایع معدنی نظیر مجموعه اکسین و لوله‌سازی ماهشهر حضور دارند که محصولات خوبی را به صنعت پتروشیمی و نفت کشور تحویل دادند. درواقع این شرکت‌ها توانستند باکار‌های نوآورانه خود بسیاری از محصولات موردنیاز را که درگذشته از خارج کشور تأمین می‌شد، تولید کنند؛ بنابراین در تلاش هستیم تا در زنجیره ارزش کشور محصولات خوبی را ارائه دهیم.


بیشتر بخوانید: توسعه آتی ذوب آهن اصفهان منوط به مالکیت معدن سنگ آهن است


سرپرست شرکت سرمایه‌گذاری صدر تأمین افزود: همچنین با توجه به افزایش قیمت‌های جهانی در حوزه کامودیتی‌ها می‌توانیم توسعه این زنجیره را تداوم دهیم و در این راستا شاهد طبس ۲ خواهیم بود که درواقع برای تولید ۲ برابری «زغال‌سنگ کک شو» مؤثر است. تأمین مالی مناسب و موردنیاز این اقدام انجام‌شده که جزئیات کامل آن در روز‌های آتی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

نادری با اشاره به حوزه‌های مختلف شرکت گفت: همین‌طور تکمیل حوزه ارزش‌افزوده «اکسین» را به همراه خواهیم داشت و با راه‌اندازی این مجموعه فولادسازی، وارد ساخت مجموعه می‌شویم تا ظرف ۲ الی ۳ سال به فولاد قابل‌استفاده در «اکسین» برسیم که البته لازم به ذکر بوده تأمین مالی این عملکرد نیز انجام‌شده است.

طلا، مس و ذوب آهن به دنبال توسعه بهره برداری

وی تأکید کرد: از طرفی در حوزه طلا نیز دو شرکت طلای کردستان و سیستان و بلوچستان بوده که معادن بسیار خوبی دارند. به‌زودی شروع بهره‌برداری از معادن آغاز خواهد شد و به نظر می‌رسد در کمتر از دو سال بتوان در این مجموعه‌ها به شمش طلا دست پیدا کرد.

عضو هیأت مدیره "تاصیکو" در ادامه اضافه کرد: همچنین در مجموعه مس باهنر توسعه فوق‌العاده‌ای برای آن تعریف‌شده تا بتوان آلیاژ‌های مختلفی در این مجموعه به بهره‌برداری برسد. در مجموعه ذوب‌آهن اصفهان نیز یک برنامه توسعه‌ای مبتنی بر نیاز بازار تعریف‌شده که در حال حاضر مشغول برنامه‌ریزی در این حوزه هستیم و جزئیات آن در اسرع وقت اطلاع‌رسانی خواهد شد.

نادری در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به موفقیتی که در حوزه شرکت‌های سامان پروژه به وجود آمد، در تلاش هستیم تا در حوزه معادن طلا نیز این کار را با موفقیت انجام دهیم چراکه به نظر می‌رسد بازار سرمایه از این شرکت‌ها استقبال خوبی خواهد کرد. درواقع این شرکت با مجموعه پرتفویی که در اختیار داشته، در بسیاری از حوزه‌های معادن کشور فعال است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر