بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
در گفتگو با بورس نیوز مطرح شد:

توافق برجام؛ به نفع بانک و خودرو

توافق برجام؛ به نفع بانک و خودرو
در حال حاضر نکات مثبتی در گروه‌های خودرویی و بانکی دیده می‌شود که به نظر می‌رسد با وقوع این اتفاق موردتوجه بازار سرمایه قرار بگیرند.
کد خبر : ۲۵۸۵۴۵

توافق برجام؛ به نفع بانک و خودرو

مهران کاویانی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز، در خصوص احتمال توافق برجام بیان کرد: در حال حاضر نکات مثبتی در گروه‌های خودرویی و بانکی دیده می‌شود که به نظر می‌رسد با وقوع این اتفاق موردتوجه بازار سرمایه قرار بگیرند. از طرفی به‌احتمال‌زیاد در میان‌مدت و بلندمدت شرکت‌های صادراتی موردبررسی قرار خواهند گرفت، چراکه کاهش دلار در روان شدن معاملات صادراتی تأثیر بسزایی دارد.

وی در ادامه افزود: همچنین پس از تکانه‌های اولی که در صنعت خودرو و بانکی صورت بگیرد، احتمالاً در برخی شرکت‌های خصوصی این ۲ حوزه جو مثبتی حاکم خواهد شد؛ بنابراین با توجه به نتایج دوره قبل برجام می‌توان گفت بازار سرمایه در میان‌مدت و بلندمدت وارد وضعیت رکودی می‌شوند. پس‌ازآن شرکت‌هایی با P/E مناسب و درحال‌توسعه موردتوجه بازار قرار می‌گیرند.


بیشتر بخوانید: وای اگر تصمیم سخت رئیس جمهور، جراحی ناگهانی نظام بانکی باشد...


این کارشناس بازار در اشاره به شایعه گرانی نرخ حامل‌های انرژی گفت: در حال حاضر شایعاتی در خصوص گران شدن بنزین و گازوئیل و همچنین در حوزه عرضه گاز و برق صورت گرفته است. با توجه به نوع سبک خبر‌های منتشرشده می‌توان گفت به‌احتمال‌زیاد در بخش‌های انرژی، نفت، بنزین و یا گازوئیل شاهد گرانی خواهیم بود.

کاویانی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به اینکه مالکیت اکثر شرکت‌های خصوصی به دست دولت بوده، ارزش بیشتر بازار نیز توسط آن‌ها احاطه‌شده است. همچنین در خصوص حامل‌های انرژی می‌توان گفت با توجه به اثرات تورمی و هزینه‌های حمل‌ونقل که حامل‌های انرژی برای شرکت‌ها دارد، برای بازار سرمایه قابل‌بررسی خواهد بود. البته لازم به ذکر بوده که از دید کاهش سود احتمالی، بررسی برای بازار سخت‌تر می‌شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ترس از خونریزی، کار دست مان داد
رئیس هیات مدیره شرکت سبدگردان هدف در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

ترس از خونریزی، کار دست مان داد

طلا به جای هوا!
ساعت پنج و نیم عصر؛

طلا به جای هوا!

حرکت بورس به سمت تقاضا
در پیش‌بینی امروز بازار سرمایه مطرح شد:

حرکت بورس به سمت تقاضا

صعود؛ حکم لازم شد
مدیر سرمایه گذاری کاریزما در گفت و گو با بورس نیوز تاکید کرد:

صعود؛ حکم لازم شد

ارسال نظر