بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۳
سهم بازار ۸.۸۷ درصدی
بالاترین رقم صادرات در تاریخ سیمان خوزستان رقم خورد و ۸/۷۸ درصد از صادرات در این حوزه را دراختیار دارد.
کد خبر : ۲۵۸۵۸۱


مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سیمان خوزستان منتهی به سال مالی ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ در تاریخ ۱۴۰۱/۰۳/۰۳ با حضور درصد ۷۹/۳۷ سهامداران تشکیل و در حال برگزاری است.

محمد حاج نایب مدیرعامل سیمان خوزستان در این مجمع گفت:

شرکت سیمان خوزستان با ظرفیت ۸ هزار تن در روز به لحاظ ظرفیتی جزء چهار شرکت سیمانی کشور است
به واسته عملکرد ۹۷ درصدی و زحمات همکاران در فروش و سوددهی رتبه اول را در اختیار بگیریم و همچنین بزرگترین تولید کننده سیمان در جنوب و جنوب غریی کشور هستیم

کسب درآمدها از بخش فروش و پروژه های عمرانی و صنایع سیمان بر است.

سهم بازار ۸.۸۷ درصدی

در بحث صادرات سیمان،تلاش کردیم محصولات بیشتری ارایه بدهیم و بیش از ۳۳۶ هزارتن سیمان فله صادر کردیم که سهم قابل ملاحظه ای را در کشور به خود اختصاص دادیم.

 درصد تحویل به ظرفیت اسمی سیمان خاکستری کل کارخانجات هلدینگ فارس و خوزستان ۷۷ درصد بوده و درصد تحویل به ظرفیت اسمی سیمان خوزستان در سال مالی مذکور حدود ۱۰۰ درصد بوده است. سهم سیمان خوزستان از بازار مصرفی داخلی استان ۴۸% به نسبت کل بوده و الباقی به ترتیب سیمان بهبهان ۱۱ درصد و سیمان کارون ۸ درصد بوده است.

بالاترین مصرف سیمان در استان مربوط به اهواز است. برخورداری از موقعیت جغرافیایی و اقلیمی مناسب و تولید بالا و امکان لجستیکی و ناوگان حمل و نقل پر تعداد و کیفیت بالای محصول و برند معتبر و تنوع محصول از مزیت‌های رقابتی سیمان خوزستان به شمار می رود.

 نوسان تقاضا در بازار داخل و عدم هم افزایی سایر تولید کنندگان و افزایش بی رویه کرایه حمل و محدودیت ها و تغییرات مستمر شاخص های صادراتی و نوسانات در تامین و پایداری شبکه برق و گاز از چالش های اصلی پیش روی شرکت به شمار می رود.

در بازارهای صادراتی در صورت برطرف نشدن عوامل ناشی از تحریم ها و گشایش بازارهای جدید و اتمام مناقشات منطقه‌ای با فعال شدن دیپلماسی تجاری و وجود استعدادهای بالقوه در توسعه و عمران کشورهای همسایه چشم انداز رونق بخش صادرات سیمان و کلی که در سال‌های آینده پیش بینی می شود.

سهم بازار ۸.۸۷ درصدی

بیشترین درآمد و سودآوری در آینده همچنان به ترتیب عاملین فروش و پروژه های عمرانی و صنایع سیمان بر هستند.

 نرخ هر تن صادرات سیمان ۲۴/۲۵ دلار در سال ۹۹ و ۲۸ دلار در سال ۱۴۰۰ است که ۳/۷۵ دلار در هر تن افزایش داشته است نرخ برابری دلار در سال ۹۹ میانگین ۲۰۸/۴۷۴ ریال و در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۳۵ هزار و ۴۲۰ ریال بوده است.

کاهش توقف اضطراری دپارتمان‌های تولید به منظور کاهش هزینه ثابت تولید و خرید برق از بورس انرژی با قراردادهای معین دوجانبه و پیاده سازی و راهکارهای مناسب به منظور جلوگیری از افزایش ساعات پیک مصرف برق و جایگزینی و ایجاد طراحی جدید به منظور جلوگیری و کاهش مصرف انرژی از سیاست ها و برنامه های شرکت در بخش کنترل هزینه های عملیاتی است.

مدیریت سرمایه در گردش و استفاده بهینه از منابع داخلی و عدم استفاده از تسهیلات و مدیریت منابع استفاده بهینه از آن و ایجاد سپرده‌های جهت کسب درآمدهای غیر عملیاتی با نرخ ۲۱ درصد و وصول مطالبات تجاری و غیرتجاری و تقسیط پرداختهای قانونی جهت جلوگیری از خروج وجه نقد و پیگیری و اخذ تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی با نرخ حداقل از سیاست‌ها و برنامه‌های شرکت در بخش کنترل هزینه های مالی برای تامین مالی است.

 سهم شرکت از بازار داخل استان در سال مالی مذکور ۴۸ درصد بوده است.

 شرکت حدود ۷ درصد سهم صادرات سیمان و کلینکر کشور را داراست که از این میزان بیشترین سهم سیمان به ترتیب بازارهای صادراتی کویت قطر و در بخشی که عبارتند از عراق و کویت و جنوب شرقی آسیا.

 اجرای یک پروژه سیلوی سیمان را در برنامه داریم.

 اجرای مخزن مازوت برای جلوگیری از مشکل های احتمالی در حوزه سوخت و خرید پوسته غلتک های آسیاب مواد هر دو خط و تعویض جاده معدن و تعمیر و نوسازی گیربکس آسیاب سیمان خط دو از جمله پروژه های بهبود شرکت به شمار می روند.

در بحث صادرات بالاترین رقم در تاریخ سیمان خوزستان رقم خورد و ۸/۷۸ درصد از صادرات در این حوزه را دراختیار دارد.

 هزینه‌ خرید پاکت کاغذی در عراق بین ۶تا ۹ سنت است.

سعی کردیم کمتر سیمان پاکتی به عراق صادر کنیم و بیشتر بصورت فله صادر کردیم که هزینه پاکت ندهیم

درآمد العماره در عراق بصورت دیناری است نه دلاری و به شکل دیناری محصول می فروشیم.

متوسط نرخ فروش سیمان در العماره حدود ۵۴ دلار است. نرخ خرید کلینکر نیز ۲۶ دلار است.

قیمت سیمان خورستان همیشه نسبت به سایر شرکت ها بالاترین نرخ بوده است.

سر جمع هزینه های حمل سیمان تا کارخانه العماره در هر تن ۱۶ دلار است.

آخرین نرخی که طبق فوب خلیج فارس به کویت سیمان می فروشیم حدود ۳۶ دلار است.

در پایان مجمع سیمان خوزستان به ازای هر سهم ۳۴۵۶ ریال سود نقدی تقسیم شد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ترس از خونریزی، کار دست مان داد
رئیس هیات مدیره شرکت سبدگردان هدف در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

ترس از خونریزی، کار دست مان داد

ارسال نظر