بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹
افزایش نرخ پلی اتیلن سنگین کمکی به رشد درآمد‌های "جم" نکرد؛

افت درآمد صادراتی پتروشیمی جم

افت درآمد صادراتی پتروشیمی جم
مقدار فروش ماهانه پتروشیمی جم در اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۱ نسبت به ماه گذشته ۱۰ درصد کاهش یافت. مقدار فروش تجمیعی این پتروشیمی در مقایسه با سال گذشته کاهش ۱۶ درصدی را تجربه کرده است.
کد خبر : ۲۵۸۷۰۷

پتروشیمی جم+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، شرکت پتروشیمی جم در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به اردیبهشت‌ماه سال جاری مجموع درآمد‌های شناسایی‌شده خود طی این دوره یک‌ماهه را بالغ‌بر ۳۱،۵۷۹ میلیارد ریال به ثبت رساند که این درآمد به‌دست‌آمده از فروش محصولات در ۲ بخش «فروش داخلی» و «فروش صادراتی» بود.

عملکرد ماهانه پتروشیمی جم+بورس نیوز

درآمد‌های حاصل‌شده این شرکت پتروشیمی از ابتدای سال مالی تا پایان اردیبهشت‌ماه نیز حدوداً ۶۹،۲۱۹ میلیارد ریال بود و همچنین میزان سرمایه اعلام‌شده پتروشیمی جم برابر با ۱۸,۰۰۰ میلیارد ریال بوده است.

میزان درآمد‌های شناسایی‌شده پتروشیمی جم

بر اساس این گزارش درآمد ماهانه‌‎ای که شرکت "جم" در اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۱ از خود بر جای گذاشت با درآمدی که در فروردین‌ماه شناسایی شد اُفت ۱۶ درصدی را به ثبت رساند، همچنین میزان درآمدی که این پتروشیمی توانسته از ابتدای سال مالی تاکنون به ثبت برساند افزایش ۲۳ درصدی را تجربه کرده است.

شرکت پتروشیمی جم بیشترین درآمدی که از فروش محصولات تولیدی خود در اردیبهشت‌ماه اعلام کرد، مربوط به بازار داخلی با ۲۳،۶۳۹ میلیارد ریال بود که طی این دوره یک‌ماهه دربرگیرنده‌ی ۷۵ درصد از درآمد ماهانه بود.

روند عملکرد ماهانه پتروشیمی جم+بورس نیوز

بیشترین درآمدی که در اردیبهشت‌ماه از فروش محصولات شناسایی شد مربوط به محصول «پلی‌اتیلن سنگین» در بازار داخلی بود که حدوداً ۶ هزار میلیارد ریال درآمدزایی برای شرکت داشت، نرخ فروش این محصول در ازای هر تن تقریباً ۳۵ میلیون و ۶۰۰ هزارتومان گزارش شد.


بیشتر بخوانید: عرضه فرآورده های هیدروکربوری در بورس انرژی


میزان درآمدی که پتروشیمی جم از فروش محصولات در بازار صادراتی به دست آورد مبلغی بالغ‌بر ۷،۹۴۰ میلیارد ریال بود که نسبت به ماه گذشته با کاهش ۶ هزار میلیارد ریالی همراه بود و این پتروشیمی شاهد اُفت ۴۳ درصدی میزان درآمد بود.

مقدار فروش محصولات پتروشیمی جم در اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۱ برابر با ۱۱۹,۸۳۰ تن بود که این مقدار فروش در ۲ بازار داخلی و صادراتی بود، عمده‌ترین مقدار فروش این شرکت پتروشیمی در بازار داخلی با ۹۴،۸۴۴ تن بود که ۷۹ درصد از فروش محصولات را در اختیار داشت.

مقدار فروش ماهانه پتروشیمی جم در اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۱ نسبت به ماه گذشته ۱۰ درصد کاهش یافت و همچنین لازم به ذکر است که مقدار فروش تجمیعی این پتروشیمی برابر با ۲۵۲،۳۸۹ تن اعلام شد که در مقایسه با دوره پیشین کاهش ۱۶ درصدی را تجربه کرده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عرضه فرآورده های هیدروکربوری در بورس انرژی
در معاملات روز جاری اتفاق می افتد؛

عرضه فرآورده های هیدروکربوری در بورس انرژی

افزایش درآمد هفتگی « CRP۱۰۰B»
حضور پتروشیمی جم با ۴ محصول در بورس کالا؛

افزایش درآمد هفتگی « CRP۱۰۰B»

با اعلام شرکت پتروشیمی جم؛

"جم" هیات مدیره جدید انتخاب کرد

ارسال نظر