بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹
قیمت ۱۱۵ دلاری نفت پس از سقوط ۷ دلاری
روند افزایش قیمت نفت که در معاملات دیروز به بیش از ۱۲۲ دلار در هر بشکه رسیده بود، به دنبال این خبر که اعضای اوپک در فکر حذف روسیه از قرارداد اوپک پلاس هستند، متوقف شد.
کد خبر : ۲۵۸۸۸۹

قیمت ۱۱۵ دلاری نفت پس از سقوط ۷ دلاری

به گزارش بورس نیوز، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۱ سنت معادل ۰.۲۷ درصد افزایش به ۱۱۵ دلار و ۹۷ سنت رسید.



 روند افزایش قیمت نفت که در معاملات دیروز به بیش از ۱۲۲ دلار در هر بشکه رسیده بود، به دنبال این خبر که اعضای اوپک در فکر حذف روسیه از قرارداد اوپک پلاس هستند، متوقف شد. این تصمیم راه را برای افزایش تولید سایر تولیدکنندگان مخصوصا عربستان وامارات باز می‌کند.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال پس از سقوط حدود ۷ دلاری در روز گذشته امروز با ۳۱ سنت معادل ۰.۲۷ درصد افزایش به ۱۱۵ دلار و ۹۱ سنت رسید. هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۴۲ سنت معادل ۰.۳۷ درصد افزایش ۱۱۵ دلار و ۹ سنت معامله می‌شود.

هر دوی این شاخص‌های نفتی ماه مه را با افزایش قیمت به پایان رساندند و ششمین افزایش پیاپی ماهانه قیمت را رقم زدند.

سران اتحادیه اروپا در روز دوشنبه برای کاهش ۹۰ درصدی واردات نفت از روسیه تا پایان سال جاری میلادی به توافق رسیدند. این سخت‌ترین تحریم اتحادیه اروپا از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین بوده‌است.

تحریم نفت خام روسیه طی ۶ ماه و ممنوعیت واردات محصولات پالایشی طی ۸ ماه آینده اجرایی خواهد شد. واردات نفت روسیه از طریق خط لوله از این تحریم‌ها معاف شده‌است.

آلمان و لهستان اعلام کردند نفت روسیه را حتی از طریق خط لوله هم دریافت نخواهند کرد؛ بنابراین واردات نفت اتحادیه اروپا از روسیه تا پایان سال جاری میلادی ۹۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.

قرنطینه‌های سختگیرانه کرونایی در شانگ‌های چین پس‌از ۲ ماه پایان‌یافته است که احتمالاً تقاضا برای سوخت را در این کشور بالا خواهد برد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش ماهانه خود اعلام کرد تولید نفت خام این کشور ۳ درصد در ماه مارس افزایش‌یافته و به بالاترین رقم از نوامبر سال گذشته میلادی رسیده‌است

 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
تورم، مسیر اصلی رشد بازار سرمایه
در گفتگو با بورس نیوز مطرح شد:

تورم، مسیر اصلی رشد بازار سرمایه

صعود؛ حکم لازم شد
مدیر سرمایه گذاری کاریزما در گفت و گو با بورس نیوز تاکید کرد:

صعود؛ حکم لازم شد

ارسال نظر