بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۸
رئیس انجمن صنفی صنعت تایر:

قیمت تایر ۳۰ درصد افزایش یافت

قیمت تایر ۳۰ درصد افزایش یافت
رئیس انجمن صنفی صنعت تایر گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید انجمن تولید‌کنندگان تایر درخواست ۷۰ درصدی افزایش قیمت تایر را از سازمان حمایت داشت که سازمان حمایت بالاخره پس از بررسی‌های لازم با افزایش ۳۰ درصدی قیمت تایر موافقت کرد.
کد خبر : ۲۵۸۹۲۴

قیمت تایر 30 درصد افزایش یافت

به گزارش بورس نیوز، حمیدرضا عبدالمالکی، رئیس انجمن صنفی صنعت تایر در خصوص افزایش قیمت تایر اظهار کرد: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید انجمن تولید‌کنندگان تایر درخواست ۷۰ درصدی افزایش قیمت تایر را از سازمان حمایت داشت که سازمان حمایت بالاخره پس از بررسی‌های لازم با افزایش ۳۰ درصدی قیمت تایر موافقت کرد. 



رئیس انجمن صنفی صنعت تایر افزود: قیمت لاستیک سواری از آذرماه ۹۹ تاکنون هیچ گونه افزایش قیمتی نداشته و این مساله باعث شده بود تا کل صنعت تایر زیان ده شود و اغلب تولید‌کنندگان در دو ماه اخیر زیان ده شده بودند.

وی ادامه داد: بنابراین با توجه به نرخ نهاده‌های تولید و همچنین افزایش ۵۷ درصدی حقوق و دستمزد که قیمت تمام شده ما را به میزان ۸ درصد افزایش داده است پیشنهاد افزایش ۷۰ درصدی قیمت تایر را به سازمان حمایت اعلام کردیم و اسناد و مدارک لازم را نیز بابت این قضیه به این سازمان حمایت شد که طبق بررسی‌های انجام شده توسط سازمان حمایت از اسناد و مدارک ارائه شده بالاخره این سازمان به صورت ضمنی با افزایش ۳۰ درصدی قیمت تایر موافقت کرد.

عبدالمالکی با بیان اینکه افزایش ۳۰ درصدی قیمت تایر در روز‌های اخیر اعمال شده است، گفت: افزایش قیمت تایر قطعی شده و طی دو - سه روز آینده بر اساس اسناد و مدارکی که به سازمان حمایت ارائه می‌شود این سازمان قیمت‌های جدید را بر روی سامانه ۱۲۴ درج می‌کند.

وی بیان کرد: تنش اوکراین و روسیه موجب افزایش قیمت انرژی در جهان شد و همین موضوع باعث افزایش قیمت تایر شده است.

رئیس انجمن صنفی صنعت تایر با بیان اینکه قیمت وارداتی تایر بالاتر از قیمت داخلی است، گفت: برای تولیدکنندگان تایر چاره‌ای جز افزایش قیمت وجود نداشت، زیرا همانطور که اشاره شد تولید با زیان مواجه است و تولید‌کنندگان در صورت عدم افزایش قیمت هر چقدر بیشتر تولید کنند زیان بیشتری متحمل می‌شوند بنابراین افزایش قیمت تایر در شرایط فعلی ضروری بود و امیدواریم که قیمت نهاده‌های تولید ثابت بماند تا دیگر تاثیری بر قیمت تایر نداشته باشد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر