بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸
رئیس سازمان امور مالیاتی:

سقف افزایش مالیات مودیان تعیین شد

سقف افزایش مالیات مودیان تعیین شد
رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: ما برای هر کدام از مودیان، یک سقف سه برابری نسبت به حداقل تعیین شده در نظر گرفتیم.
کد خبر : ۲۵۸۹۶۸

سقف افزایش مالیات مودیان تعیین شد

به گزارش بورس نیوز، داوود منظور رئیس سازمان امور مالیاتی در خصوص گلایه اصناف در مورد افزایش شدید مالیات‌ها براساس اطلاعات دریافتی سازمان از دستگاه‌های کارتخوان (بعضا تا ۱۰۸ برابر) گفت: ما برای هر کدام از مودیان، یک سقف سه برابری نسبت به حداقل تعیین شده در نظر گرفتیم.



وی افزود: به طور مثال اگر کسی درگذشته فردی ۲۵ میلیون تومان مالیات پرداخت می‌کرده، براساس تراکنش‌ها، اطلاعات فروش و خریدی که ما از مودی در سامانه‌ها ثبت کردیم، حداکثر مالیات مودی برابر ۷۵ میلیون تومان خواهد شد.

رئیس سازمان امور مالیاتی ادامه داد: براساس جلسه‌ای که با اصناف داشتیم و گلایه‌هایی که بیان شد، اصلاحاتی در سامانه سازمان امور مالیاتی طی چند روز اخیر انجام شده است. طی روز گذشته ۱۰۰ هزار نفر را داشتیم که مالیات‌های خود را پرداخت کردند.

منظور، تاکید کرد: افزایش شدید تشخیص مالیات‌ها که طی روز‌های ابتدایی رخ داد، به این دلیل بود که ما سقفی برای رشد مالیات‌ها تعیین نکرده بودیم و تمام تراکنش‌ها را مبنای محاسبات قرار دادیم. هر چند که رئیس اتاق اصناف نیز ذکر کرد که کسب و کار و خرید و فروش انجام شده، اما آمادگی نداریم که ناگهان به جای یک میلیون تومان، پنجاه میلیون تومان مالیات پرداخت کنیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر