بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱
مدیرعامل کارگزاری بانک آینده:

فاینکس، مهمترین رویداد بازار‌های مالی کشور

فاینکس، مهمترین رویداد بازار‌های مالی کشور
فاینکس به عنوان مهمترین رویداد بازار‌های مالی کشور تا پیش از شیوع ویروس کرونا هر ساله برگزار می‌شد و دروازه ارتباطات گسترده مردم و جامعه مخاطبین با فعالان بازار مالی کشور بود.
کد خبر : ۲۵۸۹۷۶

فاینکس، مهمترین رویداد بازار‌های مالی کشور

غلام عباس ترابی، مدیرعامل کارگزاری بانک آینده در گفتگو با بورس نیوز، اظهار کرد: طی ماه‌های گذشته علاوه بر اینکه اعتماد از دست رفته جامعه نسبت به بازار سرمایه، باز تولید شده، شاهد تحول صنایع بانک، بیمه و همچنین بازار سرمایه هستیم. در این شرایط بحث فرهنگ سازی صنعت مالی کشور که طی سال گذشته متوقف شده، بیش از پیش اهمیت دارد.

وی با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته فعالیت‌های فرهنگ سازی در بازارسرمایه کاملا متاثر شده و رویداد‌های قابل توجه و اثرگذاری در این حوزه کمتر مشاهده شده است، افزود: یکی از مهمترین ابزار‌های فرهنگ سازی برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی مانند نمایشگاه صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه)، است که علاوه بر موضوع فرهنگ‌سازی افزایش سطح تعاملات داخلی و بین المللی را به همراه دارد. به ویژه آنکه مشارکت در آخرین رویداد مالی ایران را می‌توان با نمایشگاه بزرگ صنعت مالی در چین دانست.

ترابی با بیان اینکه سیزده دوره برگزاری فاینکس، مسیری بود تا ارکان و نهاد‌های مالی ارتباطات گسترده‌ای با مردم و جامعه مخاطبین خود برقرار کنند، افزود: برگزاری نمایشگاه صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه)، مجموعه‌ای از اقدامات، دستاورد‌ها و برنامه‌های آتی بازار مالی کشور را به آحاد جامعه معرفی می‌کند و از سوی دیگر سطح ارتباطات سرمایه‌گذاران، سپرده‌گذاران و همه فعالان بازار پول و سرمایه را گسترش می‌دهد و مخاطبان می‌توانند از این مسیر باز تعاملات اقتصادی، به بهترین شکل بهره برداری کنند.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه برگزاری یک رویداد مالی تخصصی می‌تواند از تکرار تجربه تلخ گذشته بازارسرمایه جلوگیری کند، افزود: همیشه میان بازارسرمایه و پول صحبت از رقابت بعضا با تعارض منافع بوده، ولی در صورتی که در کنار هم قرار گرفتن بانک‌های مختلف با ارکان بازار سرمایه و بیمه حاکی از رقابت و فعالیت مفید و همراه با هم افزایی چشمگیر این سه نهاد است.

مدیرعامل کارگزاری بانک آینده با تاکید بر اینکه ما باید ادبیات مالی را توسعه دهیم، ادامه داد: فرهنگ سازی عمومی، همکاری و تعامل فعالین بازار پول، بیمه و سرمایه کشور و همچنین افزایش مناسبات اقتصادی در قالب شبکه‌های ارتباطی می‌تواند در بستر نمایشگاه‌های تخصصی محقق شود.

ترابی اضافه کرد: طی سال‌های گذشته نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه نقش مهمی در فرهنگ اقتصادی ایفا کرد با این حال نقش بازار سرمایه در این نمایشگاه بسیار پر رنگ بود، اما ما معتقدیم بازار سرمایه، بازار بیمه و بازار پول در کنار هم عامل پویایی اقتصاد ملی هستند در نتیجه ضمن ضرورت برگزاری این نمایشگاه باید در ساختار آن تحول ایجاد کرد.

یادآور می‌شود، چهاردهمین نمایشگاه صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه)، از دوم تا پنجم مردادماه امسال در محل دایمی نمایشگاه‌های بین المللی برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر