بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۶
مدیرعامل کارگزاری هوشمند رابین در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

بورس به دنبال جبران عقب ماندگی

با توجه به شرایط تحریمی، گروه های صادرات محور بازار سرمایه بیشترین عقب‌ماندگی را داشته و شرکتهای وارد کننده، بیشترین برابری را با سایر بازارها دارند.
کد خبر : ۲۵۸۹۹۷

بورس به دنبال جبران عقب ماندگی

به گزارش بورس نیوز اگرچه بازار سرمایه متناسب با سایر بازارها رشد نکرده، اما هنوز در این بازار تحرکی مشاهده نمی شود.

حسن‌ رضایی پور مدیرعامل کارگزاری هوشمند رابین(مدبر آسیا) در گفتگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: بر اساس قانون به نام قانون تعادل بازارها، اگر افزایش یا کاهش در یک بازار رخ دهد، در سایر بازارها هم شاهد این فراز و فرود خواهیم بود‌. البته میزان افزایش یا کاهش هر بازار با توجه به نقدشوندگی و ریسک های آن بازار متفاوت خواهد بود.

وی افزود: برای مثال در گذشته با توجه به آنکه نقدشوندگی بازار ارز و طلا بیش از سایر بازارها بود، هر اتفاقی به سرعت این دو بازار را تحت تاثیر قرار می داد و پس از بازار ارز و طلا، با یک وقفه زمانی بازار مسکن و بازار خودرو هم نسبت به رویدادها واکنش نشان می دادند و در نهایت بعد از ایجاد اطمینان نسبی، بازار سرمایه حرکت می کرد. با توجه به همین قانون، در ۱۰ سال گذشته شاهد رشد همگن تمامی بازارها بوده ایم. سرمایه‌گذارانی که این روزها نسبت به عدم رشد بازار سرمایه گلایه دارند یا معتقدند با سرمایه‌گذاری در این بازار از رشد سایر بازارها جا مانده اند، احتمالا نگاه کوتاه مدت به بازار سرمایه داشته یا در روزهای اوج بازار سرمایه وارد این بازار شده اند. اما به صورت کلی تمامی آمار و نمودار ها نشان می دهد در بلند مدت بازار سرمایه خود را به سایر بازارها رسانده است.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه تصریح کرد: به نظر می‌رسد این روزها بازار سرمایه نسبت به سایر بازارها از رشد جا مانده و در کلیت این بازار یک عقب ماندگی وجود دارد.

رضایی پور در معرفی گزینه‌های مناسب برای سرمایه گذاری گفت: در تمامی گروه‌های بازار می توان نمادهایی با پتانسیل بالاتر برای رشد پیدا کرد. البته با توجه به شرایط تحریمی، گروه های صادرات محور بازار سرمایه بیشترین عقب‌ماندگی را داشته و شرکتهای وارد کننده، بیشترین برابری را با سایر بازارها دارند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
منتظر صعود سبز بازار سرمایه باشیم؟
نوید قدوسی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز پاسخ می دهد:

منتظر صعود سبز بازار سرمایه باشیم؟

هیجان در تصمیم گیری، ممنوع/بازاری که با بورس های جهانی فاصله دارد
یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

هیجان در تصمیم گیری، ممنوع/بازاری که با بورس های جهانی فاصله دارد

با دو سناریو توافق و عدم توافق، بورس به کدام سمت خواهد رفت؟
یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تشریح کرد:

با دو سناریو توافق و عدم توافق، بورس به کدام سمت خواهد رفت؟

اثر افزایش نرخ های اخیر بر دو صنعت بورسی
یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تشریح کرد:

اثر افزایش نرخ های اخیر بر دو صنعت بورسی

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷
حرکت صعودی باید با قدرت ادامه دار باشد.این مطالبه بجا و عادلانه سهامدارانی است که در شاخص دو میلیون وارد شده اند و بعد از دو سال هنوز به حق خود نرسیده اند و حتی افزایش سرمایه هایی که آقایان مدیر و حسابداران بیجا تصمیم می گیرند و سرمایه ملت را به باد می دهند هم دردی از گزارش های خرید آنها نکرده و انوقت آقایان کارشناس و هر فرد دیگر سناریوی فیبو طی این چندسال برای آقایان و خانم ها ترتیب می بینند و افرادی پول های کلان به جیب و خیل کثیری شاهد ابرفتن اصل سرمایه اشان. این بی عدالتی کامل است