بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور:

بیش از ۲ میلیون نفر مشمول مالیات مقطوع شدند

بیش از ۲ میلیون نفر مشمول مالیات مقطوع شدند
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر مشمول مالیات مقطوع می‌شوند و می‌توانند با مراجعه به سامانه مالیاتی، بدون تسلیم اظهارنامه، مالیات خود را تعیین و با اقساط پرداخت کنند.
کد خبر : ۲۵۹۱۰۳

بیش از 2میلیون نفر مشمول مالیات مقطوع شدند

بورس نیوز: داوود منظور، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور اظهارکرد: هم اکنون دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر مشمول مالیات مقطوع می‌شوند و می‌توانند با مراجعه به سامانه مالیاتی، بدون تسلیم اظهارنامه، مالیات خود را تعیین و با اقساط پرداخت کنند.

وی افزود: حین ورود به درگاه ملی سازمان امورمالیاتی با درج کد ملی از صاحبان مشاغل پرسیده می‌شود که می‌خواهند مشمول ماده ۱۰۰ مالیات‌های مستقیم باشند یا خیر، در صورت تایید این امر سامانه، درآمد زیر ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان را مشمول مالیات مقطوع قرار داده و رقم نهایی مالیات آن مشاغل را به فرد اعلام می‌کند که این رقم قابل قسط بندی است.

وی خاطرنشان کرد: درصد محاسبه مالیات مقطوع برای هر شغل متفاوت بوده، بنابر این پذیرش مالیات مقطوع (توافقی) اختیاری است و در صورت رد این عدد، صاحبان مشاغل می‌توانند اظهارنامه را تسلیم سازمان مالیاتی کنند تا مالیات آن‌ها بر اساس اطلاعات ما و آن‌ها تعیین شود.

رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: هم اکنون ۸۰۰ هزار نفر مالیات زیر ۵ میلیون تومان، و ۴۰۰ هزار نفر هم مالیاتشان بین ۵ تا ۲۰ میلیون تومان است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
اطلاعیه/ تعدیل نرخ مالیاتی برخی اصناف تعدیل
از سوی سازمان امور مالیاتی صادر شد؛

اطلاعیه/ تعدیل نرخ مالیاتی برخی اصناف تعدیل

سوپر اَپ
در اولین نشست خبری معرفی شرکت پیشگامان فناوری و دانش ارامیس مطرح شد:

سوپر اَپ "تپسی"، فرصتی برای ارائه خدمات جدید

سقف افزایش مالیات مودیان تعیین شد
رئیس سازمان امور مالیاتی:

سقف افزایش مالیات مودیان تعیین شد

ارسال نظر