بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
سفیر ایران در ونزوئلا گفت: بستر فراهم است، کالا‌های ما از نظر قیمت و کیفیت قابل رقابت است. هم اکنون ناآشنایی و بی اطلاعی تجار دو کشور از فرصت‌های موجود تا حد زیادی مرتفع شده و امیدواریم با سند همکاری که بین روسای جمهور دو کشور به امضاء رسید روابط دو کشور توسعه پیدا کند.
کد خبر : ۲۵۹۱۵۹

بستر ونزوئلا برای تجار فراهم است

بورس نیوز: حجت الله سلطانی، سفیر ایران در ونزوئلا اظهار کرد: خوشبختانه ونزوئلا به صورت خاص و آمریکای لاتین به صورت عام، کشور و مجموعه‌ای هستند که اقتصادشان حالت مکمل دارد. یعنی ما در بسیاری از حوزه‌ها رقیب همدیگر نیستیم بلکه تکمیل کننده همدیگر هستیم. این کشور‌ها ازجمله ونزوئلا کالا‌های واسطه‌ای از جمله لوازم الکترونیک، لوازم خانگی، مواد پتروشیمی، مواد اولیه، کشاورزی، کود، دارو و تجهیزات پزشکی لازم دارند که ما صادر کننده هستیم.

وی افزود: متقابلاً این کشور استعداد بسیار بالایی در تولید اقلام اساسی دارد. ونزوئلا نزدیک به ۳۰ میلیون هکتار زمین حاصلخیز کشاورزی بلااستفاده دارد که زیرکشت نرفته است. برای استفاده از این منبع نیاز به بذر و ادوات کشاورزی مناسب است که این تجهیزات نیز در اختیار ایران است.

سلطانی با اشاره به اینکه برای ورود به تجارت خارجی با کشور دیگر نیاز به انعقاد تفاهمنامه و امضاء موافقتنامه‌های پایه‌ای مانند تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری است، گفت: موافقتنامه‌های حقوقی و قانونی برای حمایت از سرمایه تجار، موافقتنامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف، موافقتنامه همکاری‌های دریایی و موافقتنامه حمل و نقل هوایی امضاء و روادید تاجران برای سفر به ونزوئلا هم لغو شده است.

سفیر ایران در ونزوئلا ادامه داد: این کاری است که دولت به عنوان آورده خودش انجام داده و بخش عمده اش هم برمی گردد به بخش خصوصی که توانمندی‌های خود را پای کار بیاورد و از این فرصت‌ها استفاده کند. بستر فراهم است، کالا‌های ما از نظر قیمت و کیفیت قابل رقابت است. هم اکنون ناآشنایی و بی اطلاعی تجار دو کشور از فرصت‌های موجود تا حد زیادی مرتفع شده و امیدواریم با سند همکاری که بین روسای جمهور دو کشور به امضاء رسید روابط دو کشور توسعه پیدا کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر